Skolen i Morgen. Nr. 7. April 2013. 16. årgang. Tema: Høje forventninger Forstør

Skolen i Morgen. Nr. 7. April 2013. 16. årgang. Tema: Høje forventninger (e-bog, pdf, drm)

Af: Rikke Steensig

Forlag: Dafolo A/S
Format: pdf, drm
Sprog: Dansk
Sideantal: 12
Dato for udgivelse: 2013-04-29
Medforfattere: Rikke Steensig, Henriette Holscher, Vera Rosenbeck, Sinne Pedersen, Thomas Albrechtsen, Ulla Sjørup
ISBN-13: 9788771603194
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 305 KB
Kopibeskyttelse: AdobeDRM
Rettigheder: Kopi: 10, Print: 18
Bogtype: Ebog
Filtype: pdf
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: "Høje forventninger til alle", "Høje forventninger i fællesskab", "Høje forventninger til alle elever er et must", "Pygmalion-effekten i professionelle...

Flere detaljer

Inden for 10 minutter på e-mail

137,50 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: Høje forventninger til alle Af Rikke Steensig og Henriette Holscher Høje forventninger til alle elever kræver løbende dialog og refleksion blandt ledelse og lærere. For hvad er høje forventninger, hvordan fastholder man dem, og hvordan kommer de konkret til udtryk i arbejdet med eleverne? Danmarks Evalueringsinstitut har netop udgivet rapporten Høje forventninger til alle elever og beskriver i denne artikel hovedpointerne i undersøgelsen. Høje forventninger i fællesskab Af Vera Rosenbeck Formanden for Danske Skoleelever, Vera Rosenbeck, kommenterer her på det forhold, at der mangler systematisk arbejde med høje og tydelige forventninger til eleverne. For mange elever består evalueringen af den årlige elevplan uden indlagte refleksioner om udviklingsmuligheder. Høje forventninger til alle elever er et must Af Sinne Pedersen Skoleleder Sinne Pedersen fremhæver i denne artikel, at mange lærere oplever det problematisk at være tydelig omkring målene for den enkelte elev, når det gælder elever i særlige udfordringer, fagligt eller socialt. Bekymringen går på, hvad det gør ved en elev med faglige udfordringer, når det bliver tydeligt, at denne ikke er på niveau. Pygmalion-effekten i professionelle læringsfællesskaber Af Thomas Albrechtsen Der kan være tre grunde til, at en elevs faglige præstationer hænger sammen med lærerens forventninger til eleven: Den første grund kan være, at læreren med rimelig præcision kan forudsige, hvordan en elev vil klare sig. For det andet kan der være en sammenhæng, når læreren har en fejlopfattelse af eleven. Den tredje grund kan være, når der er tale om en selvopfyldende profeti: Pygmalion-effekten. Skoleledelse i den målreflekterede skole Af Ulla Sjørup Skolens kerneydelse er undervisning, og formålet med skolens arbejde er optimal læring for den enkelte klasse og elev. Høje forventninger, klare mål for undervisningen og tydelig feedback er basis for, at eleven føler sig anerkendt og kan udnytte sit fulde læringspotentiale.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Skolen i Morgen. Nr. 7. April 2013. 16. årgang. Tema: Høje forventninger

Skolen i Morgen. Nr. 7. April 2013. 16. årgang. Tema: Høje forventninger

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: "Høje forventninger til alle", "Høje forventninger i fællesskab", "Høje forventninger til alle elever er et must", "Pygmalion-effekten i professionelle...