Sprogvurdering af 2-årige Forstør

Sprogvurdering af 2-årige (e-bog, pdf, drm)

Af: Helle Iben Bylander

Forlag: Samfundslitteratur
Format: pdf, drm
Sprog: Dansk
Sideantal: 115
Dato for udgivelse: 2017-06-06
Medforfattere: Helle Iben Bylander, Trine Kjær Krogh
ISBN-13: 9788759326688
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 3248 KB
Kopibeskyttelse: AdobeDRM
Rettigheder: Kopi: 10, Print: 172
Bogtype: Ebog
Filtype: pdf
Den tidlige sprogudvikling får ofte betydning for, hvordan både tale- og skriftsproget udvikler sig hos barnet senere i livet, og den kan endda indvirke på barnets udvikling af sociale kompetencer. Pædagoger og andre fagpersoner spiller en...

Flere detaljer

Inden for 10 minutter på e-mail

218,65 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Den tidlige sprogudvikling får ofte betydning for, hvordan både tale- og skriftsproget udvikler sig hos barnet senere i livet, og den kan endda indvirke på barnets udvikling af sociale kompetencer. Pædagoger og andre fagpersoner spiller en central rolle i denne sammenhæng, da de ofte er de første, der får øje på forsinkelser eller andre afvigelser i sprogudviklingen. I denne bog har vi valgt at sætte fokus på 2-årsalderen, fordi man allerede fra dette tidspunkt har et ret solidt grundlag for at vurdere, om barnets sprog er alderssvarende. Vi gennemgår, hvordan en typisk sprogudvikling ser ud i denne alder, hvad der er typiske tegn på et forsinket sprog, samt hvilke materialer pædagoger, sprogpædagoger, konsulenter og logopæder har til rådighed, når de skal udrede en 2-årig. Herudover kigger vi på væsentlige miljømæssige faktorer, som kan styrke det sprogpædagogiske arbejde i vuggestuen, bl.a. hvordan leg kan understøtte sprogudviklingen. Endelig beskæftiger vi os med, hvordan man kan udvikle handleplaner og et produktivt samarbejde med forældre.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Sprogvurdering af 2-årige

Sprogvurdering af 2-årige

Den tidlige sprogudvikling får ofte betydning for, hvordan både tale- og skriftsproget udvikler sig hos barnet senere i livet, og den kan endda indvirke på barnets udvikling af sociale kompetencer. Pædagoger og andre fagpersoner spiller en...