Sundhedspædagogik i sundhedsfremme Forstør

Sundhedspædagogik i sundhedsfremme (e-bog, pdf, drm)

Af: Monica Carlsson m.fl.

Forlag: Gads Forlag
Format: pdf, drm
Sprog: Dansk
Sideantal: 299
Dato for udgivelse: 2012-11-13
Udgivelse: 1. udgave
Redaktion: Venka Simovska, Jeanette Magne Jensen
ISBN-13: 9788712048855
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 5701 KB
Kopibeskyttelse: AdobeDRM
Rettigheder: Kopi: 10, Print: 448
Bogtype: Ebog
Filtype: pdf
Sundhedspædagogik i sundhedsfremme er skrevet som en lærebog for de sundhedsfaglige professionsbachelorer og deres undervisere, men den kan anvendes af alle sundhedsprofessionelle.

Flere detaljer

Inden for 10 minutter på e-mail

253,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Sundhedspædagogik i sundhedsfremme kan også anvendes på diplom-, master- og kandidatuddannelser inden for pædagogik og sundhedsvidenskab. Bogen diskuterer udvalgte kernebegreber og synsvinkler i sundhedspædagogikken, som har essentiel betydning for sundhedsfremmende interventioner og aktiviteter, hvor målet er at opbygge ressourcer og skabe sundhed og trivsel for forskellige målgrupper. Den giver således det teoretiske og værdimæssige grundlag for sundhedspædagogik og sundhedsfremme. Kritisk sundhedspædagogik er en nøglefaktor i arbejdet med sundhedsfremme. Den kritiske sundhedspædagogik tager sit udgangspunkt i et positivt og holistisk sundhedsbegreb og refererer til social og individuel empowerment og udvikling af handlekompetence gennem dialog mellem sundhedsprofessionelle og borgere situeret i en specifik kontekst. Når man arbejde med sundhedsfremme navigeres mellem to komplekse felter: det pædagogiske felt og det sundhedsfaglige felt, som har forskellige målsætninger, metoder og evalueringsmodeller, som gør det vanskeligt at svare på de centrale spørgsmål, som praktikerne stilles over for i deres hverdag, fx: ”Hvad er den bedste måde at forbedre sundheden på?”, ”Hvordan involveres brugerne i sundhedsfremme?” eller ”Hvordan skabes der viden om, hvad der virker?” Meningen med denne bog er ikke at give entydige svar på disse og lignende spørgsmål, men forfatterne inviterer læserne til refleksion på baggrund af det teoretiske og værdimæssige grundlag for sundhedspædagogik og sundhedsfremme, som bogen præsenterer.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Sundhedspædagogik i sundhedsfremme

Sundhedspædagogik i sundhedsfremme

Sundhedspædagogik i sundhedsfremme er skrevet som en lærebog for de sundhedsfaglige professionsbachelorer og deres undervisere, men den kan anvendes af alle sundhedsprofessionelle.