Sundhedspædagogik i sundhedsfremme (Ebog, pdf, drm, Dansk) af Venka Simovska

Sundhedspædagogik i sundhedsfremme (Ebog, pdf, drm, Dansk)

Forfattere: Venka Simovska, Jeanette Magne Jensen


Forlag: Gads Forlag

  • Type: Ebog
  • Format: pdf, drm
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788712048855
  • Udgave: 1. udgave
  • Udgivelsesdato: 13-11-2012
  • Fagredaktør: Venka Simovska, Jeanette Magne Jensen
  • Sideantal: 299 Sider
  • Filtype: pdf
  • Filstørrelse: 5701 KB
  • Kopibeskyttelse: AdobeDRM
Kort beskrivelse
Sundhedspædagogik i sundhedsfremme er skrevet som en lærebog for de sundhedsfaglige professionsbachelorer og deres undervisere, men den kan anvendes af alle sundhedsprofessionelle.
PRIS
216,- kr
Levering: Straks (Leveres på e-mail)

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Sundhedspædagogik i sundhedsfremme kan også anvendes på diplom-, master- og kandidatuddannelser inden for pædagogik og sundhedsvidenskab.

Bogen diskuterer udvalgte kernebegreber og synsvinkler i sundhedspædagogikken, som har essentiel betydning for sundhedsfremmende interventioner og aktiviteter, hvor målet er at opbygge ressourcer og skabe sundhed og trivsel for forskellige målgrupper. Den giver således det teoretiske og værdimæssige grundlag for sundhedspædagogik og sundhedsfremme.

Kritisk sundhedspædagogik er en nøglefaktor i arbejdet med sundhedsfremme. Den kritiske sundhedspædagogik tager sit udgangspunkt i et positivt og holistisk sundhedsbegreb og refererer til social og individuel empowerment og udvikling af handlekompetence gennem dialog mellem sundhedsprofessionelle og borgere situeret i en specifik kontekst.

Når man arbejde med sundhedsfremme navigeres mellem to komplekse felter: det pædagogiske felt og det sundhedsfaglige felt, som har forskellige målsætninger, metoder og evalueringsmodeller, som gør det vanskeligt at svare på de centrale spørgsmål, som praktikerne stilles over for i deres hverdag, fx: ”Hvad er den bedste måde at forbedre sundheden på?”, ”Hvordan involveres brugerne i sundhedsfremme?” eller ”Hvordan skabes der viden om, hvad der virker?”

Meningen med denne bog er ikke at give entydige svar på disse og lignende spørgsmål, men forfatterne inviterer læserne til refleksion på baggrund af det teoretiske og værdimæssige grundlag for sundhedspædagogik og sundhedsfremme, som bogen præsenterer.

Læsernes anmeldelser (0)