Ud af siloen - organisatoriske faldgruber og muligheder i tværgående samarbejde med individuelle mål Forstør

Ud af siloen - organisatoriske faldgruber og muligheder i tværgående samarbejde med individuelle mål (e-bog, pdf)

Af: Morten Kusk Fogsgaard

Forlag: Dansk Psykologisk Forlag A/S
Format: pdf
Sprog: Dansk
Serietitel: Erhvervspsykologi
Dato for udgivelse: 2015-12-25
Nr. i serien: Nr. 4, 2015
Medforfattere: Morten Kusk Fogsgaard, Marianne Livijn, Jette Lindhard
ISBN-13: 9788771850642
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 6413 KB
Kopibeskyttelse: DigitalVandmaerkning
Bogtype: Ebog
Filtype: pdf
Ledere ved, at de bliver målt på deres individuelle præstation – samtidig med at de forventes at skabe frugtbare samarbejder på tværs af organisationen – og står derfor i et stadigt dilemma mellem optimering af “egen forretning” og...

Flere detaljer

Inden for 10 minutter på e-mail

49,50 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Novo Nordisks CEO, Lars Rebien Sørensen, er netop af Harvard Business Review blevet udnævnt til verdens bedst performende CEO. Adspurgt, hvad der er hemmeligheden bag hans evne til at skabe stærke forretningsmæssige resultater, peger Lars Rebien Sørensen på, at nøglen til succes ikke ligger i hans evne til selv at skabe resultater, men i hans evne til at få alle i organisationen til at samarbejde om et fælles mål. Han ser således ikke sig selv som verdens bedste CEO, men som leder af et team, der tilsammen skaber verdens bedste performance (Ignatius & McGinn, 2015). Meget tyder altså på, at Novos topchef bevæger sig godt i det krydspres, mange ledere ellers oplever som et stort dilemma og en svær balancegang mellem to umiddelbart svært forenelige ledelsesparadigmer: det individuelle målfokus og det tværgående samarbejde.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Ud af siloen - organisatoriske faldgruber og muligheder i tværgående samarbejde med individuelle mål

Ud af siloen - organisatoriske faldgruber og muligheder i tværgående samarbejde med individuelle mål

Ledere ved, at de bliver målt på deres individuelle præstation – samtidig med at de forventes at skabe frugtbare samarbejder på tværs af organisationen – og står derfor i et stadigt dilemma mellem optimering af “egen forretning” og...