Filformat: Reflowable
Filstørrelse: 769 KB
Kopibeskyttelse: DigitalVandmaerkning
Formater / udgaver
88,00 kr

Levering : Straks (Leveres på e-mail)

Journalisten Martin Molberg bliver kastet ud i sit livs krise, da hans forlovede bliver fundet myrdet – og han er den hovedmistænkte. Han beslutter sig for at finde morderen på egen hånd og løse mysteriet, alt imens han har politiet i hælene. Han erfarer hurtigt, at sagen på ingen måde er simpel, og at hans forlovede muligvis ikke var den, han troede, hun var. Jagten efter svar bliver ikke kun en eftersøgning af mordet på hans elskede Monique, men også en udforskning af hans egen seksualitet og psyke. Han finder snart sig selv viklet ind i et hav af ubesvarede spørgsmål: hvad sker der i ejendommen overfor? Hvem har myrdet Monique? Og hvem skygger Martin?
Michael Larsen (1961) er journalist og fik efter sin uddannelse fastansættelse på B.T., hvor han dækkede filmstof. I 1992 debuterede han med den humoristiske roman Med livet i hælene. Det var dog først i 1994, han slog igennem med sin gennembrudsroman Uden sikker viden, der er oversat til flere sprog og har gjort Michael Larsen til en de mest oversatte danske forfattere. I 2002 blev han indstillet til The International IMPAC Dublin Literary Award for sin krimiroman Slangen i Sydney. Michael Larsen er kendt for sin filmiske skrivestil med replikskifte og fyldige handlingsbeskrivelser samt hans evne til at dreje et plot.
"Fra den Hitchcock'ske spændingshistorie bevæger man sig umærkeligt over mod Kafka og en skræmmende vision af en verden, der helt og holdent er manipuleret af det nye billedmedies mestre."- Michel Abescat, Le Monde