Udsat: Læreren og skolen som beskyttelsesfaktor Forstør

Udsat: Læreren og skolen som beskyttelsesfaktor (e-bog, epub, drm)

Af: Heidi Honig Spring

Forlag: Dafolo A/S
Format: epub, drm
Sprog: Dansk
Sideantal: 196
Dato for udgivelse: 2014-03-24
Medforfattere: Heidi Honig Spring, Frank Spring
ISBN-13: 9788771601947
Produkt type: e-bog
Filstørrelse: 1090 KB
Filversion: 3.0
Kopibeskyttelse: AdobeDRM
Rettigheder: Kopi: 10, Print: 294
Bogtype: Ebog
Filtype: epub
Format: Reflowable
Intentionen med Udsat – Læreren og skolen som beskyttelsesfaktor er at støtte de professionelle i det vigtige arbejde, det er at iværksætte beskyttende indsatser omkring udsatte elever. Støtten vil dels søges givet ved at definere, hvad...

Flere detaljer

Inden for 10 minutter på e-mail

264,00 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Skolen tjener ikke bare et undervisningsformål – men rummer i lige så høj grad nogle mere socialpolitiske dimensioner, hvor elever med vanskelige livskår og uopfyldte behov 'opdages'. Det er elever, der er tilskuere til eller ramt af vold, seksuelle overgreb, materiel fattigdom, emotionelle omsorgssvigt, for store ansvarsbyrder i familien, ringe eller fejlagtig kost, uhensigtsmæssige vaner omkring bevægelse og medieforbrug og så videre. De professionelle i skolesystemet er forpligtede til at handle, når de ser en elev, der er særligt udsat – også ved at sikre, at de ikke selv producerer eller bidrager til udsatheden. Skolen som organisation, læreren, men også skolepædagogen spiller en væsentlig rolle i arbejdet med udsathed – ikke mindst i forlængelse af skolereformens intentioner om reducering af den sociale baggrunds negative betydning for fagligt udbytte. Intentionen med Udsat – Læreren og skolen som beskyttelsesfaktor er at støtte de professionelle i det vigtige arbejde, det er at iværksætte beskyttende indsatser omkring udsatte elever. Støtten vil dels søges givet ved at definere, hvad udsathed kan betyde – og placere begrebet i en samfundsmæssig kontekst samt diskutere lærerens og skolens opgave og betydning i relation hertil. Bogens første del sætter scenen for udsathedsbegrebet og har til hensigt at støtte den enkelte lærers refleksioner, når brugen af det mangefacetterede og komplekse udsathedsbegreb tages i anvendelse. Anden del af bogen omhandler den nødvendige, konkrete, pædagogiske praksis i forhold til den udsatte elev og dennes forældre og i samarbejdet med kolleger og tværprofessionelle samarbejdspartnere.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Udsat: Læreren og skolen som beskyttelsesfaktor

Udsat: Læreren og skolen som beskyttelsesfaktor

Intentionen med Udsat – Læreren og skolen som beskyttelsesfaktor er at støtte de professionelle i det vigtige arbejde, det er at iværksætte beskyttende indsatser omkring udsatte elever. Støtten vil dels søges givet ved at definere, hvad...