Undersøgelse af specialundervisningen i Danmark: - en kvantitativ og kvalitativ redegørelse for situationen på 20.1 området Forstør

Undersøgelse af specialundervisningen i Danmark: - en kvantitativ og kvalitativ redegørelse for situationen på 20.1 området (e-bog, pdf)

Af: Niels Egelund

Forlag: Aarhus Universitetsforlag
Format: pdf
Sprog: Dansk
Sideantal: 68
Dato for udgivelse: 2003-01-01
Udgiver: Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag
ISBN-13: 9788776841393
Produkt type: e-bog
Kopibeskyttelse: DigitalVandmaerkning
Bogtype: Ebog
Filtype: pdf

Inden for 10 minutter på e-mail

Formater / udgaver

pdf
34,05 kr
epub
34,05 kr

34,05 kr

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Denne bog rummer den første egentlige dybtgående undersøgelse af specialundervisningen i Danmark. Undersøgelsen peger på mange paradokser, men det vigtigste fund er, at en række skoler faktisk er i stand til at være meget rummelige. Det kræver imidlertid en fleksibilitet i den almindelige undervisning. Det betyder ikke, at specialpædagogik som et begreb overflødiggøres, tværtimod. Den moderne definition på specialpædagogik bliver, at det er betegnelsen for en pædagogisk virksomhed, der sættes ind for at forhindre en udgrænsning af individer eller grupper af individer på grund af disses forskelligheder. Målet er at tage hensyn til eller ligefrem udnytte menneskelige forskelligheder, og så har vi den rummelige, inkluderende skole - skolen for alle.Bogen kan med udbytte læses af lærere, forældre, skolebestyrelser,  kommunale og amtslige forvaltninger og skolepolitiske beslutningstagere.

Anmeldelser fra kunder

Skriv en anmeldelse

Undersøgelse af specialundervisningen i Danmark: - en kvantitativ og kvalitativ redegørelse for situationen på 20.1 området

Undersøgelse af specialundervisningen i Danmark: - en kvantitativ og kvalitativ redegørelse for situationen på 20.1 området