Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 14-05-2013
Evidensbaseret praksis handler om forskningsbaserede tiltag i forhold til et bredt spektrum inden for børne- og ungdomsområdet. Det er et aktuelt begreb for skole og undervisning og har vundet indpas i fagområder som psykologi, pædagogik og socialt arbejde. Samtidig knytter der sig stor usikkerhed til, hvad evidensbaseret praksis står for. Terje Ogden giver i bogen en bred indføring i evidensbaseret praksis og drøfter, hvilke muligheder en sådan praksis indebærer. Centralt i evidensdebatten står spørgsmålet om, hvad praksis skal indeholde, og hvor tæt forholdet mellem forskning og praksis bør være. Et andet vigtigt tema i bogen er implementering, dvs. hvordan forskningsviden skal anvendes, for at tiltaget virker i praksis. Bogens målgruppe er undervisere og studerende på professionshøjskoler og universiteter samt professionspraktikere inden for især pædagogiske og sociale fag.
| Forlag | Klim |
| Forfatter | Terje Ogden |
| Type | Bog |
| Format | Hæftet |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (14-05-2013) |
| Oplag | 1. (14-05-2013) |
| Første udgivelsesår | 2013 |
| Serie | Vejledning & profession |
| Originaltitel | Evidensbasert praksis i arbeidet med barn og unge |
| Omslagsgrafiker | Christian Hvid |
| Oversætter | Connie Møller Christensen |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 170 |
| Indbinding | Hæftet |
| Mål og vægt | B: 159mm, H: 227mm, D: 16mm, Vægt: 335g |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788771292152 |