Feedback i danskfaget (inkl. hjemmeside) (bog, paperback, dansk)

Forfattere: Vibeke Christensen (red.), Jens Jørgen Hansen, Søren Pjengaard, Mette Maria Rydén, Nadia Rathje, Stig Toke Gissel, Mette Bak Bjerregaard, Johannes Fibiger, Grethe Dolmer og Sofia Esmann.


  • Forlag: Dafolo
  • Format: Paperback
  • Type: Bog
  • Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788771600117
  • Udgave: 1. (01-12-2014)
  • Oplag: 1. (01-12-2014)
  • Første udgivelsesår: 2014
  • Serie: Undervisning og læring
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 192
  • Indbinding: Paperback
  • Mål og vægt: B: 170mm, H: 240mm, D: 11mm, Vægt: 460g

Status: Mangler pt. fra forlaget.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Feedback i danskfaget (inkl. hjemmeside)

Feedback fylder meget i den danske skolediskurs i disse år. Det skyldes ikke mindst den newzealandske uddannelsesforsker, professor John Hattie, der med sin forskning viser, at feedback har stor og positiv effekt på elevers læring. Med afsæt i Hatties omfattende internationale undersøgelser af feedbackbegrebet præsenterer og diskuterer bogens forfattere forskellige måder at forstå og praktisere feedback i danskfaget på.

I bogens første del præsenteres Hatties feedbackmodel med refleksioner over mulighederne for anvendelse af modellen i en dansk skolekultur. Modellen bliver kritisk belyst gennem forskellige klassiske læringsteorier og sættes konstruktivt i relation til nyere opfattelser af faget dansk.

I bogens anden del gives der en række konkrete bud på, hvordan der kan arbejdes bevidst med feedback i danskundervisningen i folkeskolen. Kapitlerne fører også frem til udviklinger af Hatties feedbackmodel til anvendelse i danske skoler og i dansk læreruddannelse. Samlet set dækker emnerne i kapitlerne store og væsentlige områder af danskfagets indhold, og praksiseksemplerne hentes fra både indskoling, mellemtrin og udskoling.

Bogen henvender sig til lærerstuderende, lærere i folkeskolen, udviklings- og læringskonsulenter, skoleledere og andre med interesse for feedback i danskfaget.

Til bogen hører en hjemmeside, hvor der findes supplerende materiale til nogle af kapitlerne. Se www.dafolo.dk/undervisning.Bogen er redigeret af Vibeke Christensen, der er ph.d.-stipendiat og lektor i dansk på Læreruddannelsen i Aalborg, University College Nordjylland. Hun er uddannet folkeskolelærer og cand.pæd. i dansk. Forud for sin nuværende ansættelse på læreruddannelsen har hun arbejdet i en årrække som folkeskolelærer – hovedsageligt med danskundervisning i udskolingen. Bogens kapitler er skrevet af: Mette Bak Bjerregaard, Vibeke Christensen, Grete Dolmer, Sofia Esmann, Johannes Fibiger, Stig Toke Gissel, Jens Jørgen Hansen, Søren Pjengaard, Nadia Raphael Rathje og Mette-Maria Rydén.

Anmeldelser (0)