Hvorfor har vi brug for at mentalisere i dagtilbud og skole? Og hvordan kan mentalisering helt konkret inddrages i pædagogens og lærerens praksis? Det giver psykolog... Læs mere
Dialogisk læsning er en omhyggeligt forberedt pædagogisk aktivitet og et rigtig godt redskab i det sprogpædagogiske arbejde. Der er forskningsmæssigt belæg for, at... Læs mere
Denne bog er målrettet læreren, som i den daglige undervisning møder elever i så alvorlige læse-skrivevanskeligheder, at en særligt... Læs mere
Bliv adfærdsleder og få det til at ske! Kender du det at gå fra et godt møde med vigtig ny viden og klare handlepunkter? Kender du også det at mødes til næste statusmøde, hvor... Læs mere
I "Empowerment på dansk" konstaterer forfatterne, at metoden empowerment tager sit udgangspunkt i troen på menneskers muligheder for at tilkæmpe sig magt over deres... Læs mere
Børn i pragmatiske sprogvanskeligheder er børn, som har problemer med at bruge sproget på en hensigtsmæssig måde i sociale relationer.... Læs mere
Børns tidlige sprogudvikling er vigtig i forhold til at skabe det bedste grundlag for senere læring, blandt andet når barnet skal lære at læse. Mange forældre vil gerne... Læs mere
VækstModellen er en strukturel ramme om samtaler, der gør det muligt at bevæge sig fra desillusion til begejstring: fra negativitet og problemfokusering via... Læs mere
Professionsbacheloropgaven i læreruddannelsen er en vejledning til lærerstuderende om den afsluttende opgave i læreruddannelsen. Bogen præsenterer en samlet... Læs mere
Bogen tager udgangspunkt i de vejledningsbehov, lærerne har – og dermed også i de temaer, som den enkelte vejleder i dansk som... Læs mere
Den gode leg mellem børn kommer ikke altid af sig selv. At komme ind i legen er for børnene at komme ind i fællesskabet og ind i en verden... Læs mere
Barnet bag diagnosen er en debatbog, som sætter spørgsmålstegn ved den stadig mere omsiggribende brug af diagnoser, især i folkeskolen. En diagnose hjælper ikke i sig selv den voksne... Læs mere