Denne rapport indeholder en beskrivelse og analyse af resultaterne af en interviewundersøgelse blandt 23 brugere på Kvindehjemmet... Læs mere
Et ekstra hus tegner et øjebliksbillede af de nye måder, daginstitutionsliv tilbydes på. Hvem er interesseret i forandringerne, og hvordan... Læs mere
I denne rapport formidles resultaterne fra en spørgeskemaundersøgelse blandt danske døgninstitutioner, opholdssteder og... Læs mere
I denne bog beskrives skilsmissens børn empirisk og teoretisk. Med baggrund i et både kvantitativt og kvalitativt forskningsmateriale beskrives, hvordan børn i 11-12-årsalderen tænker... Læs mere
Diagnosis I præsenterer en række sammenflettede eksperimenter i form af pointerede tekststykker, der distanceret gentager et dogme om konstellationen mellem... Læs mere
I efteråret 1998 iværksatte Danmarks Pædagogiske Institut på foranledning af Forbundet for pædagoger og klubfolk (BUPL) en pilotundersøgelse af pædagogers oplevelse af... Læs mere
Andet bind af Diagnosis forelægger forladte eksempler, der påpeger, hvorledes man kan fatte sociale fænomener. Eksperimentet består i at interpretere sociale kendsgerninger... Læs mere
Danske 3. klasse elever læser væsentligt dårligere end 3. klasse elever i de øvrige nordiske lande i en international læseundersøgelse. I 8. klasse har de danske elever indhentet de øvrige nordiske elevers forspring, men er stadig lidt langsommere læsere.
Frederiksberg HF-kursus har gennem forskellige analysearbejder et udmærket kendskab til, hvorfra eleverne kommer, og hvad de især forventer af... Læs mere
Indhold:ForordResumé1. Baggrunde for og formål med iværksættelse af Projekt Danlæs2.... Læs mere
Læse- og stavetræning for voksne i arbejde, er det til nogen nytte?Bogen følger et vellykket forsøg på at skabe fleksible og relevante... Læs mere