Hvordan sikrer man minoritetsetniske elevers muligheder for at deltage på lige fod med andre børn og unge? Hvordan skaber man pædagogisk rum med plads til forskellighed?... Læs mere
Når krisen rammer, så er man der for sine nærmeste. Man er klar til at tale om det og til at hjælpe og støtte. Det kan være, når en god ven er havnet i en giftig skilsmisse. Når... Læs mere
Ledelsesopgaven for skolelederen og ledelsesteamet har en særlig pædagogisk-didaktisk dimension. Denne bog giver konkrete bud på, hvordan man griber den pædagogisk-didaktiske del... Læs mere
Alle kan blive bedre til at forstå andre og se verden fra deres synsvinkel – også børn og unge med autisme. Empati hjælper os til at forstå andres følelser, tanker... Læs mere
I Danmark fylder rusmidler i hverdag og til fest, men der er en glidende overgang fra forbrug til misbrug. For mange er det kammet over, og forbruget af alkohol og... Læs mere
De fleste, der arbejder med dataindsamling, har et repertoire af velkendte og velafprøvede metoder at ty til. De klassiske metoder som interviews og... Læs mere
Rum og rammer påvirker vores adfærd og trivsel. Det gælder også børn i daginstitutioner. Derfor skal der nyt fokus på institutionens rum og rammer. Der skal flyttes rundt, ryddes ud, og det,... Læs mere
Forventningerne og kravene til os selv og vores liv er tårnhøje. Flere og flere får stress og kæmper med at få enderne til at mødes. Vi ønsker det gode arbejdsliv – forståeligt nok.... Læs mere
Krænkende handlinger er en samlet betegnelse for mobning, seksuel chikane og andre former for krænkelser. De finder sted selv på de mest velfungerende... Læs mere
Gennemrevideret udgave af klassikeren på det specialpædagogiske område. Problemadfærd kan fylde meget i relationen til... Læs mere
Er du fanget i lykkefælden – som så mange andre? Den måde, de fleste af os jagter lykken på, er faktisk med til at gøre os ulykkelige og gøde jorden for stress, angst, nervøsitet og... Læs mere