Hvorfor kan jeg ikke huske, hvad mine forældre lige har bedt mig om at gøre? Hvorfor bliver jeg stresset, når læreren skriver på tavlen og taler på samme tid? Hvad kan jeg... Læs mere
Bedre inklusion, skoleudvikling og samarbejde på tværs.Co-teaching er en tilgang til at arbejde med inklusion i skolen, hvor de professionelle arbejder tæt sammen om alle... Læs mere
For at få en god sprogforståelse skal børn deltage i et meningsfyldt kommunikativt samspil i hverdagen.Børns sprog udvikler sig i samspil med andre. Jo mere vi voksne... Læs mere
Denne vidtfavnende, kloge og praksisbaserede bog viser, hvordan man i praksis kan benytte narrative ideer i traumebehandling af voksne, par og/eller... Læs mere
Hvad betyder det at være buddhistisk inspireret? Der er en kolossal interesse for at finde inspiration i buddhismen i behandling af stress og depression. Vi henter meditationsmetoder ind fra... Læs mere
I denne grundbog stilles der skarpt på de psykologiske udfordringer, dilemmaer, glæder og vanskeligheder, som... Læs mere
Hvad er autisme og Aspergers syndrom? Hvad er kernesymptomerne, og hvad skyldes de? Hvor tidligt kan autisme genkendes, og hvad kan man gøre ved det? Hvorfor... Læs mere
Hvordan kan jeg sikre mig, at jeg handler rigtigt? - det er det etiske hovedspørgsmål. Denne bog er tænkt som en samtalepartner, der med sine gode spørgsmål kan hjælpe... Læs mere
På mellemtrinnet handler læseundervisning ikke længere kun om at lære at læse, men at læse for at lære - i alle fag. For at eleverne kan tilegne sig fagstof, er det... Læs mere
Håndbog om angsten som psykisk lidelse, dens årsager, fremtræden og behandling. Første del af bogen er en indføring i... Læs mere
Styrk barnets tilknytning er en vejledning for pleje- og adoptivforældre og andre, der tager sig af børn med utrygge... Læs mere
Et lidende menneske i psykoterapeutisk behandling må mødes med et menneskeligt engagement, et autentisk nærvær, hvis det skal opnå den indsigt i og forståelse... Læs mere