Forlag: Magelund E-books

• ISBN-13: 9788792931054
  • Udgivelsesdato: 15-09-2012
  • Serie: Hvid Hjul
  • Sideantal: 30 Sider
  • Filstørrelse: 15767 KB
Hvid Jul - Hjemmet giver dig inspiration og ideer til den stilfulde, nissefri jul - inden døre. Løbere, stolebetræk, puder, pelshjerter og skærme i pergament. Her er ingen gran og nisser men lyse og lette ting til din juleindretning. Bliver det ikke hvid jul udendørs - så skab selv stemingen indendørs. Indretningsarkitekt Susanne Magelund er forfatter til de seks bøger i Hvid Jul-serien.
46,- kr

Hvid Jul - Hjemmet, er en af bøgerne i en serie på seks ebøger, der bygger på papirudgaven af samme navn, der udkom på Aschehoug Dansk Forlag i 2002. Bogen er udsolgt fra forlaget men fås nu som seks ebøger med hver sit tema: Søde sager, Bordet, Pynten, Hjemmet, Kort og Gaver. I Hvid Jul-bøgerne har forfatteren samlet en række inspirerende "hvide ideer". Bliver det ikke hvid jul udenfor - kan du selv skabe den inden døre. Det er en moderne bog der ikke bare kan inspirere, men også giver nøjagtige anvisninger, opskrifter og skabeloner, så ideerne kan gøres efter, og det er langt fra så svært som det måske ser ud. Hvid Jul er den enkle, nissefri jul hvor mange af ideerne og teknikkerne kan bruges året rundt. Hvid Jul-serien er rigt illustreret med stemningsfulde fotos af Claudi Thyrrestrup. Alle opskrifter er gennemprøvede og bag i bøgerne er der sider der kan printes ud og bruges som skabeloner, etiketter, englemotiver, gammel håndskrift mm. Hvid Jul - Hjemmet indeholder opskrifter og anvisninger på: INDHOLD: Julebogen, løber med bladmotiv, taburet med rosemotiv, pude i hør med englekys, pude med engle, stjernebilleder og foldede liljer, pelshjerter, pergamentskærme m.m. Der er beskrivelse af teknikkersom papirrelieffer, overføring af billeder til stof, skabeloner og motiver til print. FORORD: Rigtig hvid jul - var det kun dengang vi var børn. Da sneede det. Hvert år. Sådan husker vi det, men virkeligheden er en anden. Julen er oftere grå og mørk. Så megen mere grund til at skabe hvid jul inden døre. Det hvide reflekterer den smule lys der er og så kan der ellers suppleres med levende lys. Her i bogen finder du en række ideer og inspiration til den hvide jul i hjemmet. Løbere, puder, skærme, stof og pelshjerter. Ting der er hyggelige at lave og dejlige at omgive sig med. Rigtig god fornøjelse og glædelig Hvid Jul!

Susanne Magelund er uddannet kunsthåndværker og indretningsarkitekt. Hun er forfatter til en lang række fag- og hobbybøger. 13 er det blevet til. For uden Hvid Jul, bl.a. den meget populære Smukke Kort og indretningsbogen Blød Bolig.