• Forlag: Magelund E-books
  • ISBN-13: 9788792931047
  • Udgivelsesdato: 15-09-2012
  • Serie: Hvid Jul
  • Sideantal: 28 Sider
  • Filstørrelse: 10985 KB
Hvid Jul - Søde sager giver dig ideer og opskrifter på de skønneste hvide lækkerier til den enkle og totalt nissefri jul. Hvid Glögg, hvide trøfler, vanilledrik, spiselige snebolde oma. Bliver det ikke hvid jul udendørs - så skab selv stemingen indendørs. Indretningsarkitekt Susanne Magelund er forfatter til de seks bøger i Hvid Jul-serien.

46,- kr

Hvid Jul - Søde sager er en af bøgerne i en serie på seks ebøger, der bygger på papirudgaven af samme navn, der udkom på Aschehoug Dansk Forlag i 2002. Bogen er udsolgt fra forlaget men fås nu som seks ebøger med hver sit tema: Søde sager, Bordet, Pynten, Hjemmet, Kort og Gaver. I Hvid Jul-bøgerne har forfatteren samlet en række inspirerende "hvide ideer". Bliver det ikke hvid jul udenfor - kan du selv skabe den inden døre. Det er en moderne bog der ikke bare kan inspirere, men også giver nøjagtige anvisninger, opskrifter og skabeloner, så ideerne kan gøres efter, og det er langt fra så svært som det måske ser ud. Hvid Jul er den enkle, nissefri jul hvor mange af ideerne og teknikkerne kan bruges året rundt. Hvid Jul-serien er rigt illustreret med stemningsfulde fotos af Claudi Thyrrestrup. Alle opskrifter er gennemprøvede og bag i bøgerne er der sider der kan printes ud og bruges som skabeloner, etiketter, englemotiver, gammel håndskrift mm. Hvid Jul - Søde sager indeholder opskrifter og anvisninger på: INDHOLD: Marengskranse, "snebolde", mandelkager, mandeltrekanter, fransk nougat, hvidt porcelæn med guldtryk, pistaciehjerter, petit fours i gaveæske, hvid gløgg, julete, hvid konfekt, medaljer, marcipanravioli, hvide trøfler, vanilledrik, marcipanhjerte med pynt, skabelontryk, kartonskål og sider til print med etiketter og skabeloner. FORORD: De fleste af os lever godt til hverdag, men i julen skal vi have noget der er ekstra godt! Jeg har samlet nogle opskrifter på gode sager, som jeg holder af, med det lyse og lette som tema. Gløggen behøver ikke være rød - min gløgg er hvid. Chokoladen, marengsen og vanilledrikken er hvid. Lav rigeligt for det forsvinder uden man opdager det!

Rigtig god fornøjelse og glædelig Hvid Jul! Susanne Magelund

Susanne Magelund er uddannet kunsthåndværker og indretningsarkitekt. Hun er forfatter til en lang række fag- og hobbybøger. 13 er det blevet til. For uden Hvid Jul, bl.a. den meget populære Smukke Kort og indretningsbogen Blød Bolig.