Fortrydelse og reklamation

Fortrydelsesret

Fortrydelsesret på elektroniske produkter

Da retten til at downloade og registrere et produkt ikke juridisk betegnes som en vare, er der er tale om en immateriel rettighed, der sidestilles med en tjenesteydelse. Således bortfalder fortrydelsesretten i det øjeblik, kunden modtager adgang til brug af produktet uden tidsbegrænsning. Er produktet ikke downloadet, kan købet annulleres ved inden for 14 dage at svare "Fortryd" på den e-mail, du har modtaget fra os med linket til download.

Fortrydelsesret på fysiske produkter

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til shop@williamdam.dk

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Fortrydelsesformular

Når du sender varer retur, skal du udfylde en fortrydelsesformular, og lægge den i returkassen. Hvis du ikke har mulighed for at udskrive den, kan du vedlægge et håndskrevet papir med samme information som på vores formular. Du kan hente og udskrive vores fortrydelsesformular her.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 30 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varen skal sendes til:

William Dams Boghandel
Att: Internet retur
St. Torv 7
3700 Rønne

Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale portoen for at sende varen retur. Varerne kan også afleveres personligt på ovenstående adresse.

Du modtager en e-mail, når vi har fået din(e) vare(r) retur. Heri er der en bekræftelse på modtagelsen og oplysninger om den videre proces.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (Dette gælder dog kun adresser i Danmark - ikke Færøerne og Grønland, og det gælder ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Specielle bytteregler i julen

Bøger købt i november og december måned kan byttes/returneres ind til d. 31 januar i det efterfølgende år.

Hvis du er gavemodtager, skal du skal blot sende bogen retur til os sammen med et registreringsnummer og kontonummer, hvor pengene skal tilbageføres til, og det ordrenummer som bogen er bestilt på.

Bemærk! vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Returlabel

Du vælger selv hvordan du sender en pakke retur til os, men vi anbefaler GLS. Du kan købe en GLS returlabel her.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varerne skal sendes retur til:

William Dams Boghandel
Att: Internet retur
St. Torv 7
3700 Rønne

Du modtager en e-mail, når vi har fået din(e) vare(r) retur. Deri får du en bekræftelse på modtagelsen og oplysninger om den videre proces.

Når du returnerer varen, bedes du angive en beskrivelse af fejlen.

Bemærk! Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen og vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til WilliamDam.dk på tlf 56964600 eller shop@williamdam.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online

klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Links til eksterne sider

Forbrugerklagenævnet

Forbrugeraftaler