Alle produkter på WilliamDam.dk kan kun bestilles via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.
Når du handler med William Dam Boghandel indgås aftaler på dansk.
Det er muligt at se tidligere ordrer ved login på websitet. Du kan også modtage en kopi af din ordrebekræftelse ved at sende en [email protected].
For at få et login til William Dam Boghandel skal du følge guiden https://www.williamdam.dk/log-ind.
For at se dine tidligere ordrer skal du vælge ”Ordrer” i menuen øverst på siden.
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Ved levering til adresser uden for EU fratrækkes momsen automatisk.
Vi tager imod følgende kort: Dankort, Visa og Visa elektron, Mastercard.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra WilliamDam.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Der tages ikke gebyr ved betaling med betalingskort på WilliamDam.dk
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere https://www.viabill.com/kredit
Læs mere om MobilePay https://www.mobilepay.dk/
Læs mere om MobilePay https://www.apple.com/dk/apple-pay/
Du overfører selv pengene til os via netbank. Denne betalingsform er ikke dækket af indsigelsesordningen, se evt. mere https://www.emaerket.dk/forbruger/tips-guides-og-gode-raad/benyt-indsigelsesordningen.
Du modtager kontonummer m.m. på e-mail efter du har afgivet din ordre. Ordrereferencen skal påføres ved overførsel.
Når du betaler med gavekort på WilliamDam.dk skal du indtaste gavekortskoden nederst i indkøbskurven. Hvis beløbet på gavekortet er større end ordretotalen, bliver det resterende beløb sendt til din e-mail sammen på en ny gavekortkode efter du har afgivet din ordre.
Opret en konto https://www.williamdam.dk/log-ind (husk CVR-nummer) og skriv en [email protected] for at blive godkendt. Eller ring til os på tlf: (+45) 56 96 46 00
Se hvordan du gør https://www.williamdam.dk/information/ean-faktura.
Betaler du med et internationalt betalingskort, MobilePay, eller ApplePay reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
Hvis du har benyttet et Mastercard, Visa Electron eller et andet debetkort på den annullerede ordre, så kan pengene være reserveret på din konto i løbende måned +30 dage, selvom købet er ophævet.
Med betaling via MobilePay og Apple Pay bliver købsbeløbet reserveres på din konto, indtil betaling sker.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi bruger Postnord til alle vores forsendelser.
Levering til udleveringssted: 35,- (fragtfrit over 999,-)
Levering til erhverv: 35,- (fragtfrit over 999,-)
Levering til private: 50,-
Postnord tilbyder en praktisk og fleksibel leveringstjeneste til deres udleveringssteder. Når du bestiller en vare hos os, kan du vælge at få den leveret til et Postnord udleveringssted. Disse udleveringssteder er ofte placeret i supermarkeder, kiosker eller butikker, hvilket gør det nemt at hente din pakke, når det passer dig.
Når din pakke er ankommet til udleveringsstedet, vil du modtage en notifikation via e-mail, SMS eller app-notifikation. For at hente din pakke skal du medbringe gyldigt ID eller Postnord-appen, der er godkendt med mit-id.
Det er vigtigt at hente din pakke inden for 7 dage, da den ellers vil blive sendt retur til os. Med over 1600 udleveringssteder i hele Danmark, gør Postnord det nemt og bekvemt at modtage pakker på en måde, der passer til din hverdag.
Bemærk: Der kan opstå situationer, hvor Postnord leverer til et andet udleveringssted i nærheden fx pga. pladsproblemer.
Alle leveringer indenfor EU bliver afsendt med Postnords aktuelle takster. Nærmere info omkring priser og leveringstid kan finde på Postnords hjemmeside.
Alle leveringer til Grønland, Færøerne og øvrige udland bliver afsendt til PostNords aktuelle takster. Nærmere info omkring priser og leveringstid kan findes på PostNords hjemmeside.
Bestiller du fra et EU-land betales der dansk moms, men ingen told efter reglerne om varers frie bevægelighed.
Bestiller du fra et land udenfor EU, kan der blive påført lokale skatter og told, som vi ikke kan drages til ansvar for, men til gengæld fratrækkes den danske moms ved køb. Hvis dette er tilfældet vil du blive kontaktet af fragtfirmaet. Vær opmærksom på, at denne omstændighed kan forsinke forsendelsen en del, da varerne bliver holdt tilbage i tolden. Det er derfra dit ansvar at tage kontakt til fragtfirmaet og betale de påførte meromkostninger. Varer, som sendes fra William Dam Boghandel kan ikke sendes som en gave til lande uden for EU, i et forsøg på at unddrage sig lokal told og afgifter.
Der er ingen fragt- eller håndteringsgebyr når du vælger 'Afhentning i butikken i Rønne'. Når du har afgivet din ordre får du en e-mail med et estimeret afhentningstidspunkt. Når bogen er klar til afhentning, får du en ny e-mail. Pakken kan først afhentes, når du har fået 'Klar til afhentning' e-mailen.
Husk at medbringe din ordrereference, når du skal afhente pakken. Du finder ordrereferencen i din ordrebekræftelse. (AAA-000000)
Du kan ikke få vejledning, gaveindpakning, byttemærke osv. på internetordrer i vores fysiske butik. Pakken kan KUN afhentes.
Alle henvendelser skal ske til internetafdelingen, enten via telefon 56964600 eller på [email protected].
På internetordrer gælder handelsbetingelserne fra internetbutikken, selvom pakken de afhentes i butikken.
Leveringstiden er individuel fra bog til bog. Leveringstiden er angivet lige under prisen på produktet.
Alle ordrer på produkter fra vores eget lager (dem som er angivet med '1-2 hverdages, på eget lager') som er modtaget før kl. 14:00 på en hverdage, bliver afsendt samme dag, såfremt alle produkter op ordren er fra eget lager.
Information om afvigelser i leveringstid, evt. nye udgaver eller udsolgte bøger vil blive tilsendt via e-mail.
Hvis der skulle opstå generelle forsinkelser fx pga. nedbrud eller lignende udfordringer, skriver vi det her: https://support.williamdam.dk/help/da/60-drift-andet-vigtig-info
Forventet leveringstid til kunder med adresse i udlandet kan oplyses ved henvendelse.
Efter du har lavet en ordre hos os, vil der blive sendt en ordrebekræftelses til din e-mail, så du kan se, at vi har modtaget din ordre.
Du vil blive løbende opdateret med status på din ordre via e-mail.
Ved alle vores produkter vil du finde en lagerstatus. Typisk vil der være en grøn tekst, hvor leveringstiden fremgår; hvis der er problemer med leveringen af et enkelt produkt, står der en kort forklaring i rød tekst.
Hvis et produkt ikke er udkommet endnu, gælder leveringstiden først fra produktets udgivelsesdato. Dette fremgår af en blå tekst.
Ved bestilling af produkter, der endnu ikke er på lager, typisk nye bogudgivelser, vil udgivelsesdato stå ved produktet. Din ordre vil så vidt muligt blive afsendt, så du har den på din adresse på udgivelsesdagen.
Vigtigt: Ordren sendes samlet når den er komplet. Hvis du bestiller produkter med ukendt leveringstid eller produkter, der endnu ikke er udkommet, anbefaler vi, at du bestiller disse bøger på en separat ordre.
Som kunde har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected]
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Når du sender varer retur, kan du udfylde en fortrydelsesformular, og lægge den i returkassen. Hvis du ikke har mulighed for at udskrive den, kan du vedlægge et håndskrevet papir med samme information som på vores formular. Du kan hente og udskrive vores fortrydelsesformular her.
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.
Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 30 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
William Dam Boghandel
Att: Internet retur
St. Torv 7
3700 Rønne
Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale portoen for at sende varen retur. Varerne kan også afleveres personligt på ovenstående adresse.
Hvis du fortryder dit køb ved af undlade at afhente din pakke ved en pakkeshop, bliver der fratrukket de reelle fragtomkostninger vi er blevet pålagt i forbindelse med returforsendelsen.
Du modtager en e-mail, når vi har fået din(e) vare(r) retur. Heri er der en bekræftelse på modtagelsen og oplysninger om den videre proces.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (Dette gælder dog kun adresser i Danmark - ikke Færøerne og Grønland, og det gælder ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af digitalt indhold (eks. e-bøger og lydbøger), som ikke leveres på et fysisk medium, hvis
a) leveringen af det digitale indhold ikke sker mod betaling eller
b) udførelsen er påbegyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at du dermed mister sin fortrydelsesret, når vi har givet en bekræftelse på varigt medium.
Produkter som er købt i november og december måned kan returneres frem til d. 31 januar i det efterfølgende år.
Hvis du er gavemodtager, skal du skal blot sende bogen retur til os sammen med et bankkontonummer, hvor pengene skal tilbageføres til, og det ordrenummer som bogen er bestilt på.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Du vælger selv hvordan du sender en pakke retur til os, men vi anbefaler Postnord. PostNord returlabel
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
William Dam Boghandel
Att: Internet retur
St. Torv 7
3700 Rønne
Du modtager en e-mail, når vi har fået din(e) vare(r) retur. Deri får du en bekræftelse på modtagelsen og oplysninger om den videre proces.
Når du returnerer varen, bedes du angive en beskrivelse af fejlen.
Bemærk! Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen og vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Alle vores e-lydbøger er beskyttet med digital vandmærkning.
Vores e-bøger kan både være beskyttet med digital vandmærkning og DRM. Du kan se, hvad den enkelte bog er beskyttet med, på den enkelte bogs produktside.
At en e-bog/e-lydbog er vandmærket betyder, at der et usynligt sted i bogen er indsat et stempel indeholdende dit ordrenummer. Ved evt. misbrug kan dette benyttes til at identificere sælger og køber af bogen. Al kopiering - udover til dit eget private brug - og uretmæssig spredning er forbudt ifølge ophavsretsloven. Du er selv ansvarlig for, at e-bøger ikke spredes videre til andre brugere. Hvis dine e-bøger kommer på afveje og f.eks. havner på en fildelingstjeneste, er det muligt at finde frem til dit ordrenummer og holde dig ansvarlig.
DRM er en form for kopibeskyttelse, der kontrollerer at køberen ikke videregiver e-bogen til andre. DRM-beskyttede e-bøger kan kun læses med programmet Adobe Digital Editions (ADE), der kun er tilgængeligt til Windows og Mac OS X. DRM-beskyttelse begrænser også, hvor mange gange en bog kan udprintes, og hvor mange sider man kan copy/paste til andre programmer.
Gavekort som er købt på WilliamDam.dk virker i 3 år fra købsdato.
I forbindelse med dit køb hos William Dam Boghandel har du indtastet en række personoplysninger, herunder særligt
Disse personoplysninger behandler vi i forbindelse med ekspederingen af dit køb, da det er nødvendigt for, at vi kan opfylde vores del af handlen. Hvis du handler som gæst (uden at oprette kodeord) vil dine oplysninger blive automatisk slettet efter 6 måneder, eller hvis du selv retter henvendelse og beder om det.
Hvis du opretter eller opgradere til en kundekonto med kodeord, bliver den ikke automatisk slettet, men du kan, ligesom med gæstekontoen, til hver en tid få kontoen slettet ved at kontakte os.
Hvis du har bestilt levering (fysiske produkter), vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirmaer, pt. kun Postnord med henblik på levering af dine indkøb.
Hvis du har sat kryds i boksen ”ja, jeg giver samtykke til, at modtage nyhedsbrev og tilbud”, behandler vi din e-mailadresse og oplysningerne om dine køb hos os, indtil det ikke længere er relevant. Det vil i praksis sige, indtil du gør os opmærksom på, at du ikke længere ønsker at modtage e-mails fra os.
Du kan altid trække dit samtykke tilbage. Dette kan du enten gøre ved at benytte linket i bunden af vores e-mails eller ved at kontakte os på [email protected] og oplyse, at du ikke længere ønsker at modtage vores nyhedsbreve og tilbud.
Uanset grundlaget for vores behandling af dine personoplysninger - hvad enten det er opfyldelse af en kontrakt eller dit samtykke - sikrer vi en sikker og fortrolig behandling i henhold til gældende love, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.
Vi bruger dine oplysninger kun til det formål, de er indsamlet til, og sletter dem, når formålet er opfyldt eller ikke længere relevant.
Vi samarbejder med tredjeparter for at håndtere online- og fakturabetalinger. For onlinebetalinger bruger vi QuickPay ApS (Dankort, Visa, Mastercard, MobilePay, ViaBill osv.), og for fakturabetalinger anvender vi E-conomic (almindelig faktura og EAN-faktura). Desuden bruger vi Ubivox til udsendelse af vores nyhedsbreve, og vi sender din e-mailadresse til Trustpilot, så du kan dele din købsoplevelse.
Vi deler visse oplysninger om din brug af vores hjemmeside med partnere inden for sociale medier, annoncering og analyse. Disse partnere kan kombinere disse data med andre oplysninger, du har givet dem, eller som de har indsamlet fra din brug af deres tjenester (kun hvis du har accepteret cookies fra tredjepart). På nuværende tidspunkt deler vi data med Google Ads, Bing Ads og ViaAds.
Vi sikrer, at vores samarbejdspartnere overholder persondataforordningen og databeskyttelsesloven. Hvis der kræves en databehandleraftale, har vi indgået en sådan for at garantere, at de overholder reglerne om beskyttelse af dine personoplysninger.
Vi indsamler anonyme data for vores egen besøgsstatistik på vores server. Disse data bruges udelukkende af os og vil aldrig blive brugt sammen med en tredjepart-service eller lignende. Data kan ikke kædes sammen med en person, da alle identificerbare dele (fx id, IP og e-mail) fjernes før lagring i vores lokale database.
Du kan altid kontakte os for at få oplyst, hvilke af dine personoplysninger vi ligger inde med. Dette kan ske ved henvendelse til
William Dam Boghandel I/S
CVR-nr. 25965809
Store Torv 7
Rønne
Tlf.: 56964600
E-mail: [email protected]
Hvis der er fejl i vores oplysninger, kan du altid bede om at få dem rettet, så vi har de rigtige, lige som du har ret til at få udleveret oplysningerne i et almindeligt format (dataportabilitet). Har du ønsker om ændring eller dataportabilitet, er du også meget velkommen til at skrive til os på ovennævnte e-mailadresse.
Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.
Hvis du har oprette en gæstekonto (uden kodeord) vil dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik på modtagelse af tilbud) blive slettet 6 måneder efter, at du har modtaget din vare.
Data til at genskabe fakturaen til en enkelt ordre gemmer vi i 5 år ifølge dansk bogføringslov.
Hvis du ønsker at trække dit samtykke til behandling af din e-mailadresse (så vi kan sende dig vores nyhedsbrev og relevante tilbud), kan det til enhver tid ske ved at trykke på et link i den enkelte nyhedsmail.
Hvis du ønsker at klage over den måde William Dam Boghandel (WilliamDam.dk) behandler dine personoplysninger, kan dette ske til Datatilsynet, på adressen Borgergade 28,5., 1300 København, telefon 331932 00 e-mail: [email protected].
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte William Dam Boghandel på tlf. 56964600 eller [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - https://ec.europa.eu/odr
Sidst opdateret d. 26.03.2024