Kom ind i sproget: Flersprogede elever i fagundervisningen (Bog, Hæftet, Dansk) af Stine Kragholm Knudsen

Kom ind i sproget: Flersprogede elever i fagundervisningen (Bog, Hæftet, Dansk)

Forfattere: Stine Kragholm Knudsen, Lone Wulff


Nedsat pris! Kom ind i sproget: Flersprogede elever i fagundervisningen

Forlag: Akademisk Forlag

  • Type: Bog
  • Format: Hæftet
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788750053750
  • Udgave: 2. (15-01-2021)
  • Oplag: 3. (05-06-2023)
  • Serie: Didaktikserien
  • Originaltitel: Kom ind i sproget. Flersprogede elever i fagundervisningen
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 344
  • Indbinding: Hæftet
  • Mål og vægt: B: 174mm, H: 240mm, D: 28mm, Vægt: 735g

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Kom ind i sproget kvalificerer folkeskolens faglærere til at møde flersprogede elever med den særlige faglighed der knytter sig til dansk som andetsprog. Gennem faglige forløb og andre praksiseksempler viser forfatterne hvordan lærere kan tilrettelægge stilladserende og sprogudviklende undervisning i og på tværs af klassetrin i skolens fag.

Vigtige emner i bogen:

  • sprogbaseret undervisning: samtale, ordforråd og literacyvurdering
  • analyse af læremidler med særligt blik for sprog og sproglig udvikling
  • evaluering af elevsprog
  • inddragelse af forældre som ressource
  • udslusning af elever fra modtagelsesklasse til almenundervisning.

Alle kapitler har studieopgaver der understøtter den studerendes refleksioner over hvordan det læste hænger sammen med andre fag og egen erfaring, og hvordan det kan inspirere og udvikle undervisningen.

Med denne 2. udgave følger tre helt nye kapitler om andetsprogstilegnelse, lytteforståelse og semantiske bølger – væsentlige perspektiver og analyse og planlægningsværktøjer til undervisningen. De øvrige kapitler er revideret og opdateret i forhold til ny forskning og lovgivning.

Undervisning af flersprogede elever er en del af læreruddannelsens obligatoriske fagområde 'Pædagogik og lærerfaglighed'.

Forfatterne har alle erfaring med undervisning i dansk som andetsprog på læreruddannelsen og videreuddannelsen og erfaring med at samarbejde med folkeskolelærere om udvikling af undervisning.

Måske kunne nedenstående have interesse

Har du brug for en notesbog?

Se vores store udvalg af notesbøger i høj kvalitet. Vi har bl.a. notesbøger fra mærker som Moleskine og Paperblanks.

Se hele udvalget her

Læsernes anmeldelser (0)