Krisekommunikation: Når virksomhedens image og omdømme er truet (Bog, Hæftet, Dansk) af Winni Johansen¤Finn Frandsen

Krisekommunikation: Når virksomhedens image og omdømme er truet (Bog, Hæftet, Dansk)

Af: Winni Johansen¤Finn Frandsen


Forlag: Samfundslitteratur

  • Type: Bog
  • Format: Hæftet
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788759308677
  • Udgave: 1. (20-04-2007)
  • Oplag: 6. (13-03-2015)
  • Serie: Den kommunikerende organisation
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 388
  • Indbinding: Hæftet
  • Mål og vægt: B: 170mm, H: 239mm, D: 21mm, Vægt: 924g

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Krisekommunikation er det første større værk på dansk om kriser, kriseledelse og krisekommunikation.
Bogen bygger på en multidimensionel tilgang og angriber feltet ud fra fem forskellige dimensioner:
En sociologisk dimension (risikosamfundet eller risikocivilisationen)
En definitorisk og typologisk dimension (Hvad er en krise? Hvilke typer af kriser findes der?)
En ledelsesmæssig dimension (strategisk, proaktiv og proces-orienteret kriseledelse)
En kommunikativ dimension (krisekommunikation i tekst og kontekst)
En (inter)kulturel dimension (Hvilken indflydelse har kulturen på udøvelsen af kriseledelse og krisekommunikation?)
Omdrejningspunktet i bogen er en ny model for krisekommunikation kaldet den retoriske arena, der skal indfange den kompleksitet og dynamik, som kendetegner et kriseforløb, og de mange "stemmer", som kommunikerer til, med, imod eller forbi hinanden under en krise.
Krisekommunikation er en akademisk bog og henvender sig først og fremmest til mennesker, der studerer, underviser eller forsker i kriser, kriseledelse og krisekommunikation, men den kan også læses med stort udbytte af praktikere.

Læsernes anmeldelser (0)