Kritisk-rationel pædagogik: - en sober kombination af individualisme og altruisme And... (Bog, Paperback, Dansk)

Kritisk-rationel pædagogik: - en sober kombination af individualisme og altruisme Anden udgave (Bog, Paperback, Dansk)

Af: Torbjørn Ydegaard


Nedsat pris! Kritisk-rationel pædagogik: - en sober kombination af individualisme og altruisme Anden udgave

Forlag: Books on demand

  • Type: Bog
  • Format: Paperback
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788771455281
  • Udgave: 1. (06-09-2013)
  • Oplag: 1. (07-09-2013)
  • Første udgivelsesår: 2013
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 252
  • Indbinding: Paperback
  • Mål og vægt: B: 148mm, H: 210mm, D: 18mm, Vægt: 371g

Bemærk: Kan ikke garanteres før jul

Status: Print on Demand - Forvent op til 20 dages leveringstid.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

’Kritisk-rationel pædagogik’ er baseret på Karl Poppers erkendelses- og dannelsesteoretiske tanker. Bogen bygger derfor i lige grad på den kritisk-rationelle metode og på Poppers arbejde imod de totalitære regimer og tendenser i de moderne og senmoderne samfund. Forudsætningen for ethvert pædagogisk arbejde med den lærendes erkendelse er den grundlæggende forståelse af læringens natur, det vil sige af hvordan læring foregår inde i hovedet på den lærende. Popper vover at sætte denne proces på formel! Sideløbende med det erkendelsesmæssige arbejde er der et dannelsesmæssigt perspektiv, der blandt andet afhænger af den måde undervisningen tilrettelægges på. I denne bog trækkes der især på Poppers arbejde med begreberne individualisme og altruisme som modvægt til den totalitære praksis i fascismen og socialismen. Det er praksisformer, der igen begynder at vise sig i et økonomisk svækket Europa! ’Kritisk-rationel pædagogik’ tilbyder således den mere teoretisk-faglige læser en helstøbt pædagogisk teori baseret på realisme, en teori med en klar forståelse af læringsbegrebet som forudsætning for pædagogiske og didaktiske overvejelser og handlinger og som sætter læring, pædagogiske handlinger, innovation og forskning på formel. Og på én og samme formel vel at mærke! Og den tilbyder den mere praktisk-faglige læser en bog, der drager praktiske konsekvenser af egen teori og anviser måder at handle på. Endelig tilbyder bogen den professionsstuderende læser et velbegrundet alternativ til uddannelsernes hegemoniske forståelse af god opgaveskrivning.

Læsernes anmeldelser (0)