Læreren som forsker: Indføring i forskningsarbejde i skolen (Bog, Hæftet, Dansk) af Mary Brekke og Tom Tiller (red.)

Læreren som forsker: Indføring i forskningsarbejde i skolen

(Bog, Hæftet, Dansk)

Nedsat pris! Læreren som forsker: Indføring i forskningsarbejde i skolen


Forlag: Klim

Bemærk: Kan leveres før jul.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

”Læreren som forsker” er et ideal for den gode læreruddannelse og den gode skole. Et ideal der er kommet nærmere en realisering med en ny læreruddannelseslov og en ny folkeskolelov. I ’Læreren som forsker’ bliver den studerende og læreren indført i en lang række forskningsmetoder og metaovervejelser over forskning og lærerarbejde. Studerende og lærere får teori og metode på bl.a. aktionslæring, casestudier, læringscafé, livshistorier, videoobservation og forskningsinterview. Bogen er et kompetenceudviklende studieredskab til bachelorprojekter, praktikprojekter og andre opgaver med empiriske undersøgelser.  Den retter sig mod studerende og undervisere i læreruddannelsen og på praktikskolerne, og skifter man lærer ud med fx sygeplejerske, pædagog eller socialrådgiver, er bogen også fuldt ud anvendelig og aktuel på disse professionsuddannelser.

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Klim
Forfatter Mary Brekke og Tom Tiller (red.)
Type Bog
Format Hæftet
Sprog Dansk
Udgave 1. (15-08-2014)
Oplag 2. (10-10-2016)
Første udgivelsesår 2014
Serie Vejledning og profession
Originaltitel Læreren som forsker
Omslagsgrafiker Christian Hvid
Oversætter Connie Møller Christensen
Originalsprog Dansk
Sideantal 324
Indbinding Hæftet
ISBN-13 / EAN-13 9788771294132