Forventes på lager: 28-10-2011
Øget inklusion er i disse år et hovedtema i folkeskolen, ofte motiveret i at begrænse udgifterne til specialundervisningen. Fokus er ikke i samme grad rettet mod de elever, forældre, lærere og skoleledelser, som skal gennemføre inklusionsprocessen. Det rådes der her bod på med bøgerne Inklusion i klassens fællesskab og Ledelse i en inkluderende skole, der tilsammen belyser skolens pædagogiske og strategiske muligheder for god inklusionspraksis. Bøgerne tilbyder ikke alene videns- og erfaringsformidling om en påtrængende problemstilling i skoleledelse, men også oplæg til refleksion over egen lærer- og ledelsespraksis og skolens pædagogiske videreudviklingsmuligheder.
Formålet med Ledelse i en inkluderende skole, der er en bog om skoleledelsens rolle og opgaver i inklusionsprocessen skrevet af og for skoleledere, er at tydeliggøre, hvordan skoleledelsen kan understøtte en inkluderende undervisning i praksis. Bogen omhandler bl.a. overvejelser over hensigtsmæssig inddragelse af skolens egne ressourcelærere med specialpædagogisk kompetence og effektive samarbejdsstrukturer mellem PPR, lærerteamet og den enkelte lærer. Desuden belyses spørgsmål som, hvordan man fra skolens side bedst muligt kan støtte op om forældrenes positive medvirken, og stille velegnede særlige undervisningsmidler og fysiske rammer i klassen og på skolen til rådighed, samt hvordan man bedst inddrager aktuel forskningsbaseret viden om inklusion i lærernes kompetenceudvikling.
| Forlag | Dafolo A/S |
| Forfattere | Anne Marie Illum, Michael Plauborg Jensen, Dorte Lange, Eva Leegaard Mortensen, Bjarne Nielsen, Stig Dahl Pedersen, Karen Schmidt Poulsen, Birthe Qvortrup |
| Type | Ebog |
| Format | epub, drm |
| Sprog | Dansk |
| Udgivelsesdato | 28-10-2011 |
| Sideantal | 112 Sider |
| Filtype | epub |
| Filversion | 3.0 |
| Filformat | Reflowable |
| Filstørrelse | 2832 KB |
| Kopibeskyttelse | AdobeDRM |
| Datamining | Ikke tilladt |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788771604436 |