• ISBN-13: 9788759317945
  • Udgave: 1. (11-06-2013)
  • Oplag: 4. (04-03-2022)
  • Første udgivelsesår: 2013
  • Sideantal: 354
  • Mål og vægt: B: 174mm, H: 240mm, D: 25mm, Vægt: 781g

I anledning af den seneste reform for læreruddannelsen, LU13, er Matematik for lærerstuderende nu blevet målrettet de nyekrav, og omfanget af systemet er tilpasset modulopbygningen og fagets reducerede timetal. Tal, algebra og funktioner 1.-6. klasse præsenterer fagligt og fagdidaktisk materiale samt tilhørende arbejdsopgaver af et omfang, der på de fleste læreruddannelser vil svare til to moduler efter LU13. Bogens første del omhandler Talsystemer og regneprocesser og den anden del Algebra og funktioner. Den såkaldte stofdidaktik, der er knyttet til de faglige emner, er medtaget i bogen, mens det fagdidaktiske stof, der er fælles for al matematikundervisning, skal søges i to andre bøger i systemet: Fagdidaktikken findes i Delta, og bogen My dækker elever med særlige behov. Til den studerendes øvrige arbejde med undervisningsfagetMatematik 1.-6. klasse er udgivet bøgerne Geometri 1.-6. klasse og Stokastik 1.-10. klasse. I Tal, algebra og funktioner 1.-6. klasse indledes hvert kapitel med en liste over de vigtigste mål for arbejdet med det pågældende kapitel, og det rundes af med en opsamling, der muliggør en evaluering af udbyttet. Således fremhæves det i hvert kapitel, hvilke kompetencer der især sigtes på at udvikle, hvilket er i samklang med de matematiske kompetencer, som står centraltbåde i LU13 og i det aktuelle faghæfte for grundskolen.

Måske kunne nedenstående have interesse

Lommeregnere
Lommeregnere