Organisatorisk læring og forandring: Individer, grupper og processer (Bog, Hæftet, Dansk) af Jakob Nørlem

Organisatorisk læring og forandring: Individer, grupper og processer

(Bog, Hæftet, Dansk)
Forfattere: Jakob Nørlem, Nikolaj Klee, Magnus Rahbæk Finderup Andersen (red.)

Nedsat pris! Organisatorisk læring og forandring: Individer, grupper og processer


Bemærk: Kan leveres før jul.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Organisatorisk læring og forandring – Individer, grupper og processer præsenterer perspektiver på, hvordan man som leder kan fremme læring og forandringer i organisationer. 

Bogen er opdelt i fire dele og består af følgende kapitler:


Første del fokuserer på teoretiske perspektiver på organisatorisk læring.

  • Kapitel 1, Organisatorisk læring – en introduktion, af Magnus Rahbæk Finderup Andersen, Nikolaj Klee og Jakob Nørlem
  • Kapitel 2, Organisatorisk læring i et relationelt perspektiv, af Lone Hersted
  • Kapitel 3, Intersubjektivitet og læring i en organisatorisk kontekst, af Mogens Sparre og Magnus Rahbæk Finderup Andersen

Anden del giver en række praksiseksempler.

  • Kapitel 4, Social kapital på arbejdspladsen som ramme for organisatorisk læring, af Louise Møller Pedersen
  • Kapitel 5, Organisatorisk læring gennem aktionsforskning, af Søren Frimann, Lone Hersted og Anne Søbye
  • Kapitel 6, Dynamisk onboarding og newcomer innovation, af Line Revsbæk
  • Kapitel 7, Organisatorisk læring som emergerende meningsskabelse i komplekse strømme af samtaler, af Karina Solsø og Jannie Rasmussen

Tredje del handler om, hvordan data og information kan anvendes som grundlag for organisatorisk læring.

  • Kapitel 8, Datafantasi: Fra styring til læring i en verden af vilde problemer, af Anders Koed Madsen, Johan Irving Søltoft og Ann-Sofie Klitgaard
  • Kapitel 9, Organisatorisk læring og liv med varme data, af Marianne Gottschalk Zeuthen, Jakob Nørlem og Nora Bateson
  • Kapitel 10, Den sociale kontekst og forholdet mellem information, læring og viden, af Mia Thyregod Rasmussen og Peter Kastberg

Fjerde del handler om, hvordan fortællinger og narrativer kan danne grundlag for organisatorisk læring.

  • Kapitel 11, Autoetnografi i arbejdet med organisatorisk læring indefra, af Karina Solsø, Lone Hersted og Søren Frimann
  • Kapitel 12, På rejse med organisatorisk læring: Hvordan jeg blev den, jeg er, af Kenneth Mølbjerg Jørgensen

Antologien er først og fremmest skrevet som en lærebog til bachelor-, diplom- og masterstuderende på uddannelser, som fokuserer på organisationer, ledelse og forandring. Ydermere indeholder antologien en række bidrag henvendt til praktikeren eller konsulenten, som har brug for nye værktøjer.

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Samfundslitteratur
Forfattere Jakob Nørlem, Nikolaj Klee, Magnus Rahbæk Finderup Andersen (red.)
Type Bog
Format Hæftet
Sprog Dansk
Udgave 1. (06-05-2025)
Oplag 1. (06-05-2025)
Originalsprog Dansk
Sideantal 230
Indbinding Hæftet
Mål og vægt B: 171mm, H: 242mm, D: 18mm, Vægt: 507g
ISBN-13 / EAN-13 9788759345023