Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2016. 20. årgang. Tema: Ledelse med skolens formål i ... (Ebog, pdf, drm, Dansk)

Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2016. 20. årgang. Tema: Ledelse med skolens formål i sigte

(Ebog, pdf, drm, Dansk)
Forfattere: Claus Madsen, Louise Klinge, Peter Andersen, Claus Hjortdal, Holger Bloch Olsen, Mikael Axelsen

Forlag: Dafolo A/S
Kort beskrivelse
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: "Læringsmål i en læringskultur", "Ledelse med skolens formål i sigte", "Fra læringsmål til læringskultur" og "Kronik: Giv plads til faglig ledelse i skolerne".

PRIS
144,- kr
Levering: Straks (Leveres på e-mail)

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:

Læringsmål i en læringskultur Af Claus Madsen I denne artikel sættes der fokus på, hvordan tydelige og konkrete mål kan støtte den enkelte medarbejder i at arbejde i den retning, organisationen ønsker, og derigennem udvikle en stærk læringskultur.

Ledelse med skolens formål i sigte Af Louise Klinge Denne artikel beskriver, hvordan lærere for at trives og kunne engagere sig i undervisningen skal have understøttet tre psykologiske behov: selvbestemmelse, kompetence og samhørighed, og kommer herefter med eksempler på, hvordan lederen kan sørge for, at læreren føler sig understøttet i disse behov.

Fra læringsmål til læringskultur Af Peter Andersen Artiklen omhandler bevægelsen fra læringsmål – som en ikke-integreret del af en egentlig læringskultur – til en læringskultur, hvor læringsmål er et vigtigt slutprodukt og pejlemærke for skolens kultur. Bevægelsen til en læringskultur går via skabelsen af professionelle læringsfællesskaber

Kronik: Giv plads til faglig ledelse i skolerne Af Claus Hjortdal, Holger Bloch Olsen og Mikael Axelsen I denne kronik argumenterer de tre forfattere for at nytænke dialogen mellem kommunal forvaltning og skoleledere, hvis skoleledere skal have held med at fokusere på den faglige ledelse af lærernes opgave i klasselokalet.

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Dafolo A/S
Forfattere Claus Madsen, Louise Klinge, Peter Andersen, Claus Hjortdal, Holger Bloch Olsen, Mikael Axelsen
Type Ebog
Format pdf, drm
Sprog Dansk
Udgivelsesdato 31-10-2016
Sideantal 17 Sider
Filtype pdf
Filstørrelse 2103 KB
Kopibeskyttelse AdobeDRM
Datamining Ikke tilladt
ISBN-13 / EAN-13 9788771605358