Forventes på lager: 31-10-2016
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:
Læringsmål i en læringskultur Af Claus Madsen I denne artikel sættes der fokus på, hvordan tydelige og konkrete mål kan støtte den enkelte medarbejder i at arbejde i den retning, organisationen ønsker, og derigennem udvikle en stærk læringskultur.
Ledelse med skolens formål i sigte Af Louise Klinge Denne artikel beskriver, hvordan lærere for at trives og kunne engagere sig i undervisningen skal have understøttet tre psykologiske behov: selvbestemmelse, kompetence og samhørighed, og kommer herefter med eksempler på, hvordan lederen kan sørge for, at læreren føler sig understøttet i disse behov.
Fra læringsmål til læringskultur Af Peter Andersen Artiklen omhandler bevægelsen fra læringsmål – som en ikke-integreret del af en egentlig læringskultur – til en læringskultur, hvor læringsmål er et vigtigt slutprodukt og pejlemærke for skolens kultur. Bevægelsen til en læringskultur går via skabelsen af professionelle læringsfællesskaber
Kronik: Giv plads til faglig ledelse i skolerne Af Claus Hjortdal, Holger Bloch Olsen og Mikael Axelsen I denne kronik argumenterer de tre forfattere for at nytænke dialogen mellem kommunal forvaltning og skoleledere, hvis skoleledere skal have held med at fokusere på den faglige ledelse af lærernes opgave i klasselokalet.
| Forlag | Dafolo A/S |
| Forfattere | Claus Madsen, Louise Klinge, Peter Andersen, Claus Hjortdal, Holger Bloch Olsen, Mikael Axelsen |
| Type | Ebog |
| Format | pdf, drm |
| Sprog | Dansk |
| Udgivelsesdato | 31-10-2016 |
| Sideantal | 17 Sider |
| Filtype | |
| Filstørrelse | 2103 KB |
| Kopibeskyttelse | AdobeDRM |
| Datamining | Ikke tilladt |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788771605358 |