Skolen i Morgen. Nr. 3. November 2013. 17. årgang. Tema: Lektier (Ebog, pdf, drm, Dansk) af John Hattie

Skolen i Morgen. Nr. 3. November 2013. 17. årgang. Tema: Lektier

(Ebog, pdf, drm, Dansk)
Forfattere: John Hattie, Ida Gran Andersen, Adam Valeur Hansen, Flemming B. Olsen, Lars Qvortrup

Forlag: Dafolo A/S
Kort beskrivelse
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler: "Om hjemmearbejde", "Hvad betyder lektielæsning for elevers faglige præstationer?", "Hvordan sikrer vi, at lektier giver fuldt udbytte?", "Lektier eller ej?" og "Lektiecaféer".

PRIS
144,- kr
Levering: Straks (Leveres på e-mail)

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:

Om hjemmearbejde Af John Hattie Her præsenteres et uddrag af John Hatties resultater omkring effekten af hjemmearbejde på elevens læringsudbytte – og effekten er ikke stor.

Hvad betyder lektielæsning for elevers faglige præstationer? Af Ida Gran Andersen Artiklen præsenterer, hvad vi ved om lektiernes betydning for elevernes læringsudbytte. Den peger samtidig på udfordringerne i at søge og få sikker viden om lektiernes betydning, da der er et utal af andre faktorer, både i skolen og uden for, som påvirker elevernes faglige præstationer.

Hvordan sikrer vi, at lektier giver fuldt udbytte? Af Adam Valeur Hansen Ud fra en definition af formålet med lektier diskuterer forfatteren i denne artikel lektier i relation til differentiering, variation i metode, mål og feedback, elevens selvledelseskompetence og forældresamarbejdet.

Lektier eller ej? Af Flemming B. Olsen I denne artikel indkredser forfatteren de centrale argumenter for og imod lektier og den lektieintegrerede undervisning. Han konkluderer desuden, at skoleledelsen spiller en vigtig rolle i at skabe rum for den didaktiske udvikling, der skal til, for at en lektieintegreret undervisning kan lykkes.

Lektiecaféer Af Lars Qvortrup En knivskarp analyse af, hvordan lektiecaféer blev et ideologisk symbol i den politiske debat omkring folkeskolereformen.

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Dafolo A/S
Forfattere John Hattie, Ida Gran Andersen, Adam Valeur Hansen, Flemming B. Olsen, Lars Qvortrup
Type Ebog
Format pdf, drm
Sprog Dansk
Udgivelsesdato 29-11-2013
Sideantal 16 Sider
Filtype pdf
Filstørrelse 1024 KB
Kopibeskyttelse AdobeDRM
Datamining Ikke tilladt
ISBN-13 / EAN-13 9788771601459