• Udgave: E-pub format
  • Udgivelsesdato: 20-05-2014
  • Serie: Lifebooks
  • Serienummer: 1
  • Sideantal: 124 Sider
  • Filstørrelse: 417 KB
Livet kan være utroligt hårdt og det kan være imponerende nemt. Men uanset hvordan det former sig, er det guld værd at vide, hvordan din hjerne fungerer, og lære at udnytte de muligheder og begrænsninger den rummer. Når du har læst denne bog, og tilegnet dig hvad der står i den, behøver du ikke mere at holde dig selv som gidsel i en tilstand uden glæde, muligheder eller ressourcer. Ikke ret lang tid i hvert fald. At du ikke behøver, betyder ikke at du ikke vil gøre det alligevel. Vaner er stærke. Men du kan ikke lyve for dig selv, og du vil vide at det er op til dig, hvornår du bevæger dig ud af din passive offerrolle og ind i den aktive indsats for det liv, du fortjener. E-pub format. Velegnet til android og tablet.
72,- kr

Denne her bog rummer manualen til din hjerne. Hvis du læser den opmærksomt, og gør hvad der står – laver øvelserne og giver dig selv det pres der skal til, for at ændre dine mentale vaner – så vil du opleve, at dit liv bliver uendeligt meget nemmere at navigere i. Også når det er sværest. Livet er en rejse. Nogen gange smuk og inspirerende. Andre gange hård og modgangsfyldt. Det kan ingen ændre på. Vi har sejre og nederlag. Vi får og vi mister. Vi mister værdighed, prestige, penge, sundhed, tid – og vi mister nogen gange et af de mennesker, vi elsker allerhøjest. Enten fordi han eller hun dør fra os, eller fordi livet på andre måder fjerner dem fra os. Nogle tab er midlertidige, andre er for evigt. Livet kan være utroligt hårdt og det kan være imponerende nemt. Men uanset hvordan det former sig, er det guld værd at vide, hvordan din hjerne fungerer, og lære at udnytte de muligheder og begrænsninger den rummer. Når du har læst denne bog, og tilegnet dig hvad der står i den, behøver du ikke mere at holde dig selv som gidsel i en tilstand uden glæde, muligheder eller ressourcer. Ikke ret lang tid i hvert fald. At du ikke behøver, betyder ikke at du ikke vil gøre det alligevel. Vaner er stærke. Men du kan ikke lyve for dig selv, og du vil vide at det er op til dig, hvornår du bevæger dig ud af din passive offerrolle og ind i den aktive indsats for det liv, du fortjener.

Bogen er skrevet af journalist og NLP psykoterapeut Anni Simonsen. Den henvender sig til enhver som ønsker at tage magten over sine tanker og følelser, og bogen indeholder forklaringer, anvisninger og øvelser i at håndtere de tanker og tilstande som opstår undervejs i tilværelsen.

Bogen rummer videnskabelige forklaringer på hvordan vores tanker påvirker vores biologi, - dog er de videnskabelige begreber så vidt muligt forenklet og billedgjort, så sammenhængen fremstår så enkel som muligt.