• Udgave: 1. (08-09-2021)
  • Oplag: 1. (08-09-2021)
  • Første udgivelsesår: 2021
  • Sideantal: 138
  • Mål og vægt: B: 142mm, H: 220mm, D: 14mm, Vægt: 246g

Bagsidetekst:

Julie fra Danmark er tilbage i Paris for første gang i mere end 10 år. Hun har læst fransk på universitetet, underviser i sproget på gymnasiet og har rejst i Frankrig, men er gået en stor bue uden om byernes by. Det er der en grund til. Han hedder François og er hendes ungdomskærlighed. Af en eller anden grund lokkede Paris særligt denne sommerferie. Alene går hun på opdagelse i Paris, genoplever sine yndlingssteder, mens hun skriver old-school breve hjem til veninden, Isabella.

François har ikke glemt sin danske Julie eller Juliette, som han kaldte hende. Forholdet holdt ikke. De ville forskellige ting og var ikke samme sted i livet. I dag ejer han en antikvitetsforretning i Quartier Latin. Han lever et liv med uforpligtende forhold, men mon ikke det er på tide, at der sker noget andet?

Kom med til en tur rundt i Paris, hvor vi ikke bare skal forelske os i byen, men i Julie og François.

Uddrag fra bogen:

Mit hjerte hamrede og bankede, og jeg lod mig dumpe ned på toilettet. Han var her. Lige her inden for rækkevidde. Men han var sammen med en kvinde; hans kæreste, måske endda hans kone. Det stak i brystet, og jeg blinkede et par gange for at holde tårerne væk. Der var jo ikke noget at græde over, men jeg var oprørt. Hvis jeg mødte ham, hvad ville jeg så sige? Kunne jeg bare gå tilbage derind, lade som om det var tilfældigt og sige: ”Nej, jamen gud, er det dig? Hvor sjovt.” Det var jo tilfældigt, jeg havde opdaget ham, men han havde ikke set, at det var mig. Jeg blev svimmel, lænede mit hoved mod det blomstermønstrede tapet og lukkede øjnene. Hans stemme kom tilbage. Den var aldrig langt væk.

”Je t’aime … Je suis fou d’amour. C’est toi … que toi. Amour de ma vie.”

Jeg elsker dig … Jeg er vildt forelsket i dig. Det er dig … kun dig. Mit livs kærlighed.

”Je t’aimais tellement,” hviskede jeg. Jeg elskede ham så meget, som mit unge hjerte kunne, men det havde ikke været nok.

Om forfatteren:

L. Sherman (f. 1977) debuterede som skønlitterær forfatter i 2019 med romance-­serien: Fortabt i Aarhus. Bøgerne blev en stor succes blandt både læsere og anmeldere, og forfatteren har sidenhen udgivet Kærlighed & Bølgeskvulp, Du Var Min og Det Magiske Manuskript. Flere af forfatterens udgivelser er solgt til udgivelser i Polen, Spanien, Finland, Rusland og Norge. L. Sherman har siden sin debut plantet begge ben solidt på den danske romance-scene. Forfatteren er også anerkendt som børne- og ungdomsbogsforfatter og skriver disse under Ulrika Louisa Bjerregaard.

L. Sherman/Ulrika Louisa Bjerregaard er vokset op i Aalborg, men bor til daglig i Aarhus.