Forventes på lager: 16-08-2010
I Anerkendende arbejde i skoler beskriver Peter Lang og Elspeth McAdam på medrivende og personlig vis, inspirerende og virk-ningsfulde måder at skabe anerkendelse i praksis, baseret på deres erfaringer med skoler, organisationer og institutioner igennem de sidste 25 år. Forfatterne viser, hvordan det at praktisere anerkendende under-søgelser (Appreciative Inquiry - AI) er en måde at leve, relatere og være på, der afstedkommer en styrkebaseret og positiv til-gang til læring. Også den systemisk konstruktionistiske forståelse af, hvordan vi skaber vore fællesskaber, identiteter og genererer viden, gennemgås.
De 10 kapitler giver bl.a. konkrete anvisninger på: • Hvordan man kan vende udviklingen fra mobbekultur til trivselskultur på skoler. • Hvordan man kan skabe et inkluderende miljø i klasserne og hele skolen. • Hvordan man kan udvikle et berigende samarbejde med forældrene og nærsamfundet. • Hvorfor børnene selv skal have visioner og drømme om deres fællesskaber i klassen, frikvarteret, skolen og om deres fremtidige liv.
Bogen vil kunne læses af en meget bred målgruppe, der arbejder med mennesker og relationer. Den er primært skrevet til lærere, pædagoger, ledere, studerende i pædagogiske fag og andre, der arbejder i skolesammenhænge. Men også forældre, skolebestyrelser, politikere, socialrådgivere og psykologer, der vil arbejde med at udvikle engagement og anerkendende fælles-skaber, som grundlag for læring i skolerne, vil finde bogen inspirerende. Den danske udgave af bogen er oversat og indledt af René Kristensen.
| Forlag | Forlaget Mindspace |
| Forfattere | Elspeth McAdam, Peter Lang |
| Type | Ebog |
| Format | pdf, drm |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1 |
| Udgivelsesdato | 16-08-2010 |
| Oversætter | René Kristensen |
| Fagredaktør | Marianne Kølle |
| Sideantal | 160 Sider |
| Filtype | |
| Filstørrelse | 1012 KB |
| Kopibeskyttelse | AdobeDRM |
| Datamining | Ikke tilladt |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788792542106 |