Att gestalta en region: Källornas strategier och mediernas föreställningar om Öresund (bog, indbundet, svensk)

Af: Jesper Falkheimer


  • Sideantal: 244
  • Dato for udgivelse: 26-11-2004
  • Udgivelse: 1. udgave, 2004.
  • År for denne udgave: 2004
  • Første udgivelsesår: 2004
  • Originalsprog: Sproget kan ikke bestemmes
  • Udgave: 1
  • Oplag: 1

Levering: 5 - 10 hverdage

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Tilføj til bogliste

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Da Øresundsbroen blev indviet i år 2000 var forventningerne til dansk-svensk integration på deres højeste. Prognoser og spådomme om fremtiden eksploderede. Man forudså, at Øresundsbroen ville forene Øresundsregionens befolkninger, der sammen skulle skabe en fælles transnational identitet. Massemedierne spillede og spiller en central rolle i denne proces. I de seneste årtier har man fået øjnene op for journalistikkens betydning for opinionsdannelse samt for at skabe tillid omkring projekter. Samtidig er man i mediebranchen blevet mere opmærksom på den skærpede konkurrence. Falkheimer analyserer dels hvilke strategier, der blev anvendt for at skabe og konstruere Øresundsregionen, dels de forestillinger, som dominerede den regionale dagspresse.

Anmeldelser (0)