for at udvide
kategorilisten.
Søgning på underkategorier- og emner:
Bemærk: Kan leveres før jul.
I Sikker Lyd 1 skal eleverne arbejde med at lære bogstavernes lyde og form og med at kunne læse små tekster. De skal arbejde med at blive helt sikre på vokaler og konsonanternes lyde for... Læs mere
Bemærk: Kan leveres før jul.
Silke Schlichtmann og Nils Freytag giver her børn 20 gode grunde til ikke at læse. Det er træls at læse, fordi det tager så lang tid! Det er også træls, fordi alt bare er noget,... Læs mere
Hvad skal der til for at skabe læselyst hos elever i udskolingen? Julie Juul Ottosen og Katrine Bruun Dahl fra Københavns Biblioteker fortæller om et læsebåndsforsøg,... Læs mere
Bemærk: Kan leveres før jul.
At være mentor for en ung i fritids- og lommepengejob er en fantastisk opgave og et spændende læringsrum. Både for dig som mentor og for den unge, som nu... Læs mere
Hvad sker der, når en skole og et bibliotek fokuserer på at skabe mere læselyst i læsebåndet? Det er temaet i denne podcastepisode fra en skole i Karrebæk, der deltog i... Læs mere
Bemærk: Kan leveres før jul.
Nysgerrigheden er blevet væk, påstår forfatterne. For de nye løsninger skal falde på en snor udregnet af AI eller planlagt ved forhandlingsborde, hvor magten bor, men hvor dagsordenen... Læs mere
Læselyst på skoleskemaet 1: Begreberne læselyst og læsebånd Læsebånd er en del af mange børns hverdag i skolen. Her læser de en selvvalgt bog i 15-20 minutter, og... Læs mere
En dag får jeg forevist et dagbogsnotat af en kursist, der her meget præcist sætter ord på vedkommendes oplevelser med sprogskolen, undervisningen, Danmark og den... Læs mere
Fra praktikere til praktikere: Masser af inspiration og velafprøvede redskaber til at arbejde med co-teaching i skolen. Skab gode rammer for udviklingsarbejdet,... Læs mere
Ro og nærvær kan gavne børn på alle områder af deres liv og hjælpe dem til at lære sig selv bedre at kende. Denne praksis hjælper børn fra 3-8 år til at håndtere stress og indre... Læs mere
Bemærk: Kan leveres før jul.
Lærerkollaps er en personlig fortælling om folkeskolen anno 2024 som bidrag til debatten om skolens fremtid. Bogen er en invitation til at komme med ind bag de normalt lukkede døre til... Læs mere
Bemærk: Kan ikke garanteres før jul.
En dag får jeg forevist et dagbogsnotat af en kursist, der her meget præcist sætter ord på vedkommendes oplevelser med sprogskolen, undervisningen, Danmark og den... Læs mere