Søgning på underkategorier- og emner:
I denne bog introducerer to erfarne didaktikere til faget historie i grundskolen og på ungdomsuddannelserne. Forfatterne giver deres bud på moderne dansk historiedidaktik. I bogen... Læs mere
Bogen giver lærere og undervisere i både grundskole og på ungdomsuddannelser de nødvendige redskaber til didaktiske analyser, der kan hjælpe på vej i egen... Læs mere
Alle lærere møder elever, der virker tilbagetrukne, generte, sky, ængstelige eller indadvendte. De stille elever gør ikke meget... Læs mere
På trods af at danske børn generelt er glade for at gå i skole, er der stadig en del af dem, der oplever nederlag, fremmedhed og mangel på trivsel og udviklingsmuligheder. Den... Læs mere
Bogen giver en række bud på, hvordan du som lærer kan hjælpe dine elever til en bedre forståelse for matematik, så de undgår personlige... Læs mere
Hvad gør du som lærer, når du møder elever med læringsvanskeligheder i matematik? Mange matematiklærere har et ønske om at hjælpe... Læs mere
Bogen tager modtagerens perspektiv og giver tip til, hvordan du lærer at håndtere feedback uden at tage det... Læs mere
Om bogen: Gaven i kritik Alt for ofte bliver kritik og feedback misforstået. Som modtager har vi en tendens til at... Læs mere
Har du prøvet at være presset på tid? Kender du det med, at din deadline for aflevering af en opgave allerede er i morgen. Eller har du prøvet at finde dig selv ude i... Læs mere
Bogen henvender sig til alle afsendere af feedback (både til ledere og medarbejdere). Den tager udgangspunkt i afsenderens udfordringer og perspektiver, men giver også... Læs mere
Succesfuld sidemandsoplæring og vellykket videndeling kræver, at man er god til at lære fra sig. Da der jo desværre ikke følger en brugsvejledning med til kollegaens hjerne, skal man... Læs mere
Succesfuld sidemandsoplæring og vellykket videndeling kræver, at man er god til at lære fra sig. Da der jo desværre ikke følger en brugsvejledning med til kollegaens hjerne, skal man... Læs mere