Beskrivelse
Ønsker din virksomhed at implementere en CSR-strategi? Har du måske ansvaret men synes, det er en udfordring at finde ud af, hvor I skal starte? Så er her en kort og praktisk introduktion til, hvordan der kan arbejdes med CSR i små og mellemstore virksomheder.
Bogen er inddelt i 3 dele.
Del 1 drejer sig om teori og analyse af, hvilke områder af CSR der vil gavne virksomheden mest. Der gives eksempler på metoder, der kan bruges i forbindelse med analysearbejdet.
Del 2 beskriver de 7 områder inden for CSR: Organisationsledelse, menneskerettigheder, arbejdsforhold, miljøforhold, god forretningsskik, forbrugerforhold og lokal samfundsudvikling og -involvering. For at give et nøjagtigt billede af CSR i praksis fortæller 7 danske erhvervsvirksomheder om deres erfaring med CSR og de fordele, CSR har givet dem.
Del 3 handler om, at CSR ikke kun er relevant for store virksomheder, men at teori og praksis også kan forenes i små eller mellemstore virksomheder. En fiktiv case giver løsningsforslag til, hvordan CSR-arbejdet kan implementeres i den mindre virksomheds konkrete hverdag. Og casen beskriver også, hvordan CSR-arbejdet tilfører både virksomheden og samfundet værdi.