Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 15-09-2017
Dannelse er ligesom demokrati et rummeligt begreb, men det er derfor også uskarpt og flydende. Det er betingelserne for de centrale begreber i vores kultur, at de hele tiden står til diskussion og forhandling mellem forskellige interesser. I skolen er dannelsen en kampplads mellem politikere, praktikere og forskere etc. I de senere år har kampen dog ofte været ført mellem økonomer, planlæggere, administratorer og pædagoger, lærere og filosoffer. Diskussionen om, hvad skolens formål må være, har i de diskussioner været underbelyst og erstattet af diskussioner om resultatmål. Samtidig er skolens indhold blevet defineret som smalle, grundlæggende kundskaber uden blik for den verden, eleverne lever i. Dannelses- og undervisningsprocesserne er nedprioriteret i diskussionen til fordel for læring, digitalisering og læringsresultater.
I denne bog fører vi i et bredere perspektiv diskussionerne om dannelse helt op til nutiden ved hjælp af fire perspektiver: Dannelseskontekster, -visioner, - temaer og -processer. Kapitlerne fremstår samlet som et kalejdoskopisk udvalg af dannelsesteorier og -diskussioner ud fra disse fire perspektiver.
Dannelse henvender sig til de mange, der arbejder med eller studerer for at bidrage til fremtidens folkeskole.
Se vores store udvalg af notesbøger i høj kvalitet. Vi har bl.a. notesbøger fra mærker som Moleskine og Paperblanks.
| Forlag | Hans Reitzels Forlag |
| Forfattere | Jens Erik Kristensen, John Benedicto Krejsler, Lejf Moos, Peter Kemp, Steen Nepper Larsen, Alexander von Oettingen, Thomas Aastrup Rømer |
| Type | Bog |
| Format | Bog |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (15-09-2017) |
| Oplag | 2. (29-06-2023) |
| Første udgivelsesår | 2017 |
| Fagredaktør | Lejf Moos |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 224 |
| Indbinding | Bog |
| Mål og vægt | B: 142mm, H: 221mm, D: 16mm, Vægt: 294g |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788741269900 |