Dansk mediehistorie 1960-1995 (Bog, Hæftet, Dansk) af Klaus Bruhn Jensen (red.)

Dansk mediehistorie 1960-1995

(Bog, Hæftet, Dansk)

Bemærk: Kan ikke leveres før jul.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Dansk mediehistorie: 1960-1995 er tredje bind i Dansk mediehistorie 1-4.
Efter en opvarmning i 1950erne brød velfærdsstaten igennem i 1960erne - også i medierne. Tv'ets vækst er kun en del af forklaringen på, at dansk film kommer på støtten, og radio kan nu høres på flere kanaler. Musikkulturen bliver til en ungdomskultur, der senere trivedes i nye former på lokalradioerne fra 1980erne, og avisernes krise i efterkrigstiden skyldes delvis problemer med at finde en plads i et mere kompliceret mediebillede.
Tredje bind fortsætter, hvor andet bind slap og fortæller bl.a. om litteraturen og bogens overlevelse, om hvordan udbredelsen af satellitter og kabler gav Danmarks Radios konkurrence fra nye kanaler som TV2 og TV3, computeren, nye kommunikationsformer etc.
Dansk mediehistorie 1-4 fortæller historien om mediernes udvikling i Danmark og giver den første samlede vurdering af deres betydning for dansk kultur.
De fire bind tager udgangspunkt i massemedierne - presse, tidsskrifter, bøger, film, radio, tv, computermedier - men beskriver også, hvordan massemedierne har spillet sammen med både den dagligdags samtale og de etablerede kunstformer. I medierne mødes det fremmede med det hjemlige og det fine med det folkelige.

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Samfundslitteratur
Forfatter Klaus Bruhn Jensen (red.)
Type Bog
Format Hæftet
Sprog Dansk
Udgave 1. (31-10-2001)
Oplag 4. (21-03-2014)
Originalsprog Dansk
Sideantal 349
Indbinding Hæftet
Mål og vægt B: 159mm, H: 230mm, D: 18mm, Vægt: 593g
ISBN-13 / EAN-13 9788759309407