Den kreative kraft i innovationsledelse: Teori U's psykologi i praksis (Bog, Hæftet, Dansk) af Thea Mikkelsen og Mette Møller

Den kreative kraft i innovationsledelse: Teori U's psykologi i praksis

(Bog, Hæftet, Dansk)

Nedsat pris! Den kreative kraft i innovationsledelse: Teori U's psykologi i praksis


Bemærk: Kan ikke garanteres før jul.

Status: Print on Demand - Forvent op til 30 dages leveringstid.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

For at innovation kan føre til egentlige nyskabelser og til udvikling, der gør en forskel, er det nødvendigt at forstå den kreative kraft, som ligger bag innovation samt de psykologiske mekanismer, der er på spil, når vi arbejder med kreative processer og innovation.

Denne brugsbog tager udgangspunkt i C.O. Scharmers bog Teori U og beskriver, hvordan teorien kan kobles til vigtig psykologisk viden og bruges professionelt i skabelsen af kreative processer og nye resultater. Forfatterne kommer med konkrete bud på, hvad man kan gøre for at arbejde med og træne de tre hjørner i innovationslederens opmærksomhedstriangel: innovationsledelse, ledelse af grupper og selvledelse.
Den psykologiske baggrund for innovationsledelse fordybes i interview med fagpersonerne Boje Katzenelson, Benedicte Madsen, Lene Tanggaard, Kit Sanne Nielsen, Jette Fog, Eva Hildebrand, Carsten René Jørgensen, Majken Jacoby, Lotte Darsø, Thorkil Molly-Søholm og Svend Brinkmann.
Bogen henvender sig til konsulenter, ledere og medarbejdere.

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Dansk Psykologisk Forlag
Forfatter Thea Mikkelsen og Mette Møller
Type Bog
Format Hæftet
Sprog Dansk
Udgave 1. (24-09-2010)
Oplag 2. (27-06-2011)
Første udgivelsesår 2010
Serie Erhvervspsykologiserien
Omslagsgrafiker Imperiet/Nete Banke
Originalsprog Dansk
Sideantal 253
Indbinding Hæftet
Mål og vægt B: 152mm, H: 225mm, D: 14mm, Vægt: 458g
ISBN-13 / EAN-13 9788777066320