Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 15-09-2015
Sporvognene stod for hovedparten af den offentlige trafik i København mellem 1863-1972 og var indbegrebet af den særlige københavner-stemning med jovialitet, nærgåenhed og friske bemærkninger. Det var et pålideligt, stabilt og velfungerende transportsystem, som desværre blev nedlagt af kortsynede politikere i løbet af 1960’erne.
Bogen tager os med på en nostalgisk rejse til dengang, hvor ’Den skeløjede’, ’Dukke-Lise’, ’Svenskeren’, ’Slyngelvognen’ og ’Altankassen’ kørte rundt i byens gader med københavnerne. Sporvognene var med deres kulørte linieskilte og lanterner synlige på lang afstand, og da sporvognene beholdt deres rute gennem 50-60 år, udviklede der sig nære bånd mellem befolkningen og ’den lokale linie’. Også i Århus og Odense var der sporveje, og også her levede og åndede man med sporvognene – om end i mindre målestok.
Et gedigent værk
Jeg har læst denne og ikke mindst set alle de flotte fotos i Flemming Søeborgs bog "Der kommer altid en sporvogn". Denne bog skiller sig ud fra andre sporvejsbøger, ved at gennemgå hele den danske sporvejsæra, fra 1863 til dette vidunderlige trafikmiddels endeligt i 1972.
| Forlag | Gyldendal |
| Forfatter | Flemming Søeborg |
| Type | Bog |
| Format | Indbundet |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (15-09-2015) |
| Oplag | 1. (15-09-2015) |
| Omslagsgrafiker | Carl-H. K. Zakrisson |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 312 |
| Indbinding | Indbundet |
| Mål og vægt | B: 255mm, H: 284mm, D: 30mm, Vægt: 1667g |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788702180206 |