Bemærk: Kan ikke garanteres før jul.
Forventes på lager: 29-06-2010
Evalueringsbegrebet er et vigtigt begreb på mange niveauer og i mange sammenhænge, og her gælder det skolen, lærerne og eleverne.
Evaluering er en fælles opgave for skolen, dens elever og lærere, og det er vigtigt at fastholde det dialogiske perspektiv. Ved at sikre dette bliver evaluering ikke bare en afslutning på noget, men noget som motiverer og giver konkrete råd til det videre læringsforløb.
Et dialogisk perspektiv på evaluering er derfor afgørende for, at skolen på lang sigt kan opnå de resultater, den ønsker. Forfatterne behandler evalueringsbegrebet både teoretisk og praktisk, og de diskuterer forskellige opfattelser af begrebet samt de konsekvenser for praksis, de forskellige opfattelser kan medføre.
Evaluering er et relevant tema for alle, som er interesseret i skolens dagligdag og udvikling. Bogen henvender sig derfor både til studerende på læreruddannelsen, lærere, skoleledere og skolepolitikere.
| Forlag | Dansk Psykologisk Forlag |
| Forfattere | Jørgen Frost (red.), Kari Smith, Olga Dysthe, Bente E. Hagtvet, Solveig-Alma Halaas Lyster, Frans Ørsted Andersen, Ingvar Lundberg, Katrine Herrlin, Arne Mogensen, Anni Hensel |
| Type | Bog |
| Format | Hæftet |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (29-06-2010) |
| Oplag | 1. (29-06-2010) |
| Første udgivelsesår | 2010 |
| Originaltitel | Evaluring - i et dialogisk perspektiv |
| Omslagsgrafiker | Sabina Brandt, Sisterbrandt Designstue |
| Forord af' | Lis Pøhler |
| Oversætter | Ole Thornye |
| Originalsprog | Norsk |
| Sideantal | 227 |
| Indbinding | Hæftet |
| Mål og vægt | B: 171mm, H: 240mm, D: 17mm, Vægt: 501g |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788777066696 |