Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 22-05-2025
Hvordan fremmer man elevernes evne til at læse og forstå filosofiske primærtekster, tænke kritisk og reflektere selvstændigt? Fagdidaktik i filosofi giver et solidt didaktisk fundament og konkrete redskaber til undervisningen i filosofi.
Bogen præsenterer centrale problemstillinger i faget – fra arbejdet med komplekse tekster og fagets metoder til anvendt filosofi og formativ evaluering – og viser, hvordan disse kan håndteres didaktisk i praksis. Derudover giver den inspiration til, hvordan dialogiske arbejdsformer kan styrke elevernes filosofiske refleksion og engagement.
Antologien er skrevet i samarbejde mellem gymnasielærere og forskere i filosofi. Den forener teoretisk indsigt med praksiserfaring og rummer konkrete forslag til tilgange og øvelser, der direkte kan overføres til den daglige undervisning.
Fagdidaktik i filosofi er et must for filosofilærere, der ønsker inspiration, konkrete øvelser og velfunderede metoder til at engagere eleverne i filosofisk tænkning.
Bogen udkommer i serien Didaktik, en række af didaktikbøger til lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelserne samt lærerstuderende. Bøgerne går praktisk til værks, er fyldt med eksempler og øvelser og er baseret på den nyeste forskning inden for området.
| Forlag | Frydenlund |
| Forfatter | Magnus Riisager (red.) |
| Type | Bog |
| Format | Paperback |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (22-05-2025) |
| Oplag | 1. (22-05-2025) |
| Første udgivelsesår | 2025 |
| Omslagsgrafiker | Nina Sandgaard Rasmussen |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 160 |
| Indbinding | Paperback |
| Mål og vægt | B: 153mm, H: 223mm, D: 10mm, Vægt: 274g |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788776231354 |