Forventes på lager: 10-09-2025
Hvordan fremmer man elevernes evne til at læse og forstå filosofiske primærtekster, tænke kritisk og reflektere selvstændigt? Fagdidaktik i filosofi giver et solidt didaktisk fundament og konkrete redskaber til undervisningen i filosofi på de gymnasiale uddannelser.
Bogen præsenterer centrale problemstillinger i faget – fra arbejdet med komplekse tekster og fagets metoder til anvendt filosofi og formativ evaluering – og viser, hvordan disse kan håndteres didaktisk i praksis. Derudover giver den inspiration til, hvordan dialogiske arbejdsformer kan styrke elevernes filosofiske refleksion og engagement.
Antologien er skrevet i samarbejde mellem gymnasielærere og forskere i filosofi. Den forener teoretisk indsigt med praksiserfaring og rummer konkrete forslag til tilgange og øvelser, der direkte kan overføres til den daglige undervisning.
Bogen udkommer i serien Didaktik, en række af didaktikbøger til lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelserne samt lærerstuderende. Bøgerne går praktisk til værks, er fyldt med eksempler og øvelser og er baseret på den nyeste forskning inden for området.
| Forlag | Frydenlund |
| Forfattere | Magnus Riisager, Anne-Marie Søndergaard Christensen, Caroline Schaffalitzky, Christina Lynggaard Blond, Lasse Nielsen, Lisbeth Gødsbøll Jørgensen, Mads Rangvid, Melanie Trüe, Søren Harnow Klausen, Søren Nygaard Drejer |
| Type | Ebog |
| Format | epub |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. epub-udgave, 2025 |
| Udgivelsesdato | 10-09-2025 |
| Sideantal | 160 Sider |
| Filtype | epub |
| Filversion | 3.0 |
| Filformat | Reflowable |
| Filstørrelse | 1597 KB |
| Kopibeskyttelse | DigitalVandmaerkning |
| Datamining | Ikke tilladt |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788776231361 |