Forventes på lager: 30-08-2017
Bogen er skrevet til naturfagene: fysik, kemi, biologi og geografi. Fokus er på de fagdidaktiske aspekter og spørgsmål, som naturfagene er fælles om. Forfatterne indkredser fem aktuelle udfordringer – læring, dannelse, motivation, samspil og lærerudvikling – som de mener bør imødegås for at løfte naturfagsundervisningen i Danmark (og internationalt). De diskuterer, hvilke udviklingsspor, der viser sig forude, præsenterer den nyeste forskning og omsætter de vigtigste resultater til pejlemærker og anbefalinger til undervisning i praksis. Gennem emner som: Hvorfor undervise i naturfag?, læringsteori og evaluering, undersøgelsesbaseret undervisning og it, sprog og kommunikation i undervisningen inspirerer bogen læseren til refleksion og videreudvikling af egen praksis. Bogen udkommer i serien Didaktik, en række af didaktikbøger til lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelserne samt lærerstuderende. Bøgerne går praktisk til værks og er baseret på den nyeste forskning inden for området.
| Forlag | Frydenlund |
| Forfattere | Hanne Møller Andersen, Lars Brian Krogh |
| Type | Ebog |
| Format | epub |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. e-bogsudgave |
| Udgivelsesdato | 30-08-2017 |
| Sideantal | 184 Sider |
| Filtype | epub |
| Filversion | 3.0 |
| Filformat | Reflowable |
| Filstørrelse | 3279 KB |
| Kopibeskyttelse | DigitalVandmaerkning |
| Datamining | Ikke tilladt |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788771186475 |