Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 01-05-2020
Når elever arbejder med sproglige genrer i naturfag, får de en større viden om og forståelse for fagene. Og de bliver bedre til at læse og selv skrive fagtekster.
Fagsprog i naturfag gennemgår de naturfaglige genrer (undersøgelse, klassifikation, argumentation osv.) og viser, hvordan læreren kan opbygge elevernes kendskab til sproglige mønstre og strukturer. Det indebærer for eksempel:
analyser af naturfaglige teksters struktur, sprog og visuelle udtryk
præsentation af den systemisk-funktionelle sprogmodel som teoretisk grundlag for elevers aktive brug af fagsprog
stilladsering på makro-, meso- og mikroniveau.
Bogen gennemgår dernæst de sproglige ressourcer, eleverne skal beherske for at kunne skrive fagtekster i naturfagene. Desuden giver den læreren konkrete pædagogiske værktøjer til undervisning i læse- og skrivefaglighed.
Fagsprog i naturfag henvender sig til læreruddannere og lærerstuderende, som skal planlægge, gennemføre eller deltage i naturfagsdidaktisk undervisning. Herudover kan naturfagslærere, læse- og naturfagsvejledere i grundskolen og lærere i gymnasiet finde inspiration til, hvordan de kan styrke elevernes greb om naturfagene med et øget fokus på fagsprog.
Se vores store udvalg af notesbøger i høj kvalitet. Vi har bl.a. notesbøger fra mærker som Moleskine og Paperblanks.
| Forlag | Akademisk Forlag |
| Forfatter | John Polias |
| Type | Bog |
| Format | Hæftet |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (01-05-2020) |
| Oplag | 1. (01-05-2020) |
| Første udgivelsesår | 2020 |
| Serie | Didaktikserien |
| Originaltitel | APPRENTICING STUDENTS INTO SCIENCE |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 200 |
| Indbinding | Hæftet |
| Mål og vægt | B: 175mm, H: 240mm, D: 13mm, Vægt: 438g |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788750053705 |