Forbløffende praksisser: En fænomenologisk undervisningsstrategi (Bog, Hæftet, Dansk) af Kirsten W. Fink-Jensen

Forbløffende praksisser: En fænomenologisk undervisningsstrategi

(Bog, Hæftet, Dansk)

Nedsat pris! Forbløffende praksisser: En fænomenologisk undervisningsstrategi


Bemærk: Kan leveres før jul.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

”Forbløffelse” er et begreb hentet fra antropologisk videnskab, som beskriver det, der kan ske, når man undersøger en fremmed kultur med en åben indstilling, uden fordomme og forudfattede meninger.

"Forbløffende praksisser" er en undervisningsstrategi, der har som mål at kvalificere studerende, som skal være professionelle undervisere, til at blive opmærksomme på og reflektere over de pædagogiske problemstillinger, der måtte vise sig i deres fremtidige praksis. Strategien omfatter dels en gennemgang af forskellige pædagogiske og psykologiske teorier, dels en praktisk observationsøvelse, der omfatter anvendelse af metoder hentet fra fænomenologisk og antropologisk forskning.

Forbløffende praksisser – en fænomenologisk undervisningsstrategi henvender sig til studerende og undervisere i en bred vifte af fag samt til alle dem, der uddanner sig eller uddanner andre til at blive professionelle pædagoger, lærere etc.

Kirsten Fink-Jensen er uddannet cand.pæd. i musik fra Danmarks Lærerhøjskole (nu DPU/AU) og ph.d. Hun er ansat som lektor ved Institut for Uddannelse og Pædagogik ved Aarhus Universitet, hvor hun forsker i pædagogik, læring og filosofi samt kunst, kultur og medier.

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Hans Reitzels Forlag
Forfatter Kirsten W. Fink-Jensen
Type Bog
Format Hæftet
Sprog Dansk
Udgave 1. (05-10-2012)
Oplag 2. (09-08-2024)
Første udgivelsesår 2012
Originalsprog Dansk
Sideantal 224
Indbinding Hæftet
ISBN-13 / EAN-13 9788741256023