Gamification: Læring gennem spil og konkurrence (Bog, Paperback, Dansk) af Malene Erkmann og Pernille Lomholt

Gamification: Læring gennem spil og konkurrence (Bog, Paperback, Dansk)

Af: Malene Erkmann og Pernille Lomholt


Forlag: Samfundslitteratur

  • Type: Bog
  • Format: Paperback
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788759331927
  • Udgave: 1. (15-11-2018)
  • Oplag: 1. (15-11-2018)
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 104
  • Indbinding: Paperback
  • Mål og vægt: B: 160mm, H: 232mm, D: 12mm, Vægt: 220g

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

Spil kan føre til læring. Det mener spilforskerne, og det ser vi, når vi iagttager spil og leg blandt børn. I undervisningen har den digitale udvikling derfor givet fænomener som quizzer, virtuelle verdner og digitale rollespil en større udbredelse.  Denne bog handler om, hvordan spilelementer som konkurrence, pointtavler og duelighedstegn såvel som simulation og rollespil kan skabe mere engagerende undervisning og meningsfuld læring. Med inspiration fra computerspil præsenterer bogen en rækkespilelementer, som kan bruges til at gamificere forskellige læringsaktiviteter.  

Gamification - læring gennem spil og konkurrence henvender sig til lærere og pædagoger såvel som studerende og andre, der beskæftiger sig med undervisning, læring og leg gerne i kombination. Bogen giver ikke alene konkrete bud på, hvordan gamification kan indgå i forskellige aktiviteter for mange forskellige aldersgrupper, men udfordrer også læseren til selv at spille.

Måske kunne nedenstående have interesse

Har du brug for en notesbog?

Se vores store udvalg af notesbøger i høj kvalitet. Vi har bl.a. notesbøger fra mærker som Moleskine og Paperblanks.

Se hele udvalget her

Læsernes anmeldelser (0)