Grundsten til en Ordblindevenlig skole (Bog, Hæftet, Dansk) af Birgit Dilling Jandorf

Grundsten til en Ordblindevenlig skole

(Bog, Hæftet, Dansk)
Forfattere: Birgit Dilling Jandorf, Karl-Åge Andreasen

Bemærk: Kan leveres før jul.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

I alle danske skoleklasser sidder der i snit mindst ét barn, som risikerer at opleve alvorlige læsenederlag på grund af ordblindhed.

Skolens opgave er at møde disse børn med en struktur og pædagogik, der giver dem mulighed for en optimal udvikling på lige fod med alle andre børn.

Grundsten til en ordblindevenlig skole giver en bred introduktion til begrebet ordblindhed, og hvordan vi møder det i skolen. Den fungerer desuden som opslagsbog med svar på specifikke spørgsmål og praktiske udfordringer i hverdagen.

Bogen gennemgår overskueligt og systematisk alle de grundlæggende forhold, skolen skal have styr på for at blive ordblindevenlig, herunder:

  • Hvad er ordblindhed - og hvad er det ikke?
  • Tegn på og test af ordblindhed
  • Ordblindhed og andre sproglige vanskeligheder
  • Ordblindhed og andre indlæringsvanskeligheder
  • Elevplaner og individuelle handleplaner
  • Tilrettelæggelse af ordblindevenlig undervisning
  • Nationale test og afgangsprøver
  • Skole-hjem-samarbejde

Bogen henvender sig til skolens lærere, ledelse og specialfunktioner, til skoleforvaltning samt til lærer- og pædagogstuderende.

Måske kunne nedenstående have interesse

Har du brug for en notesbog?

Se vores store udvalg af notesbøger i høj kvalitet. Vi har bl.a. notesbøger fra mærker som Moleskine og Paperblanks.

Se hele udvalget her

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Akademisk Forlag
Forfattere Birgit Dilling Jandorf, Karl-Åge Andreasen
Type Bog
Format Hæftet
Sprog Dansk
Udgave 1. (18-08-2021)
Oplag 1. (18-08-2021)
Første udgivelsesår 2021
Originalsprog Dansk
Sideantal 220
Indbinding Hæftet
Mål og vægt B: 173mm, H: 242mm, D: 19mm, Vægt: 484g
ISBN-13 / EAN-13 9788750056485