Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 12-02-2025
Hvad er høj begavelse egentlig?
- På hvilken måde er højtbegavede børn og unge "anderledes" end deres jævnaldrende?
- Hvordan kan man vurdere, om et barn eller ung er højtbegavet?
- Hvordan understøtter man bedst højtbegavede børn og unges udvikling og læring?
Dette er blot nogle af de spørgsmål, du kan finde svar på i denne grundbog.
Forfatterne gennemgår de nyeste, banebrydende studier og forskningsresultater om høj begavelse og tager livtag med eksisterende fordomme om højtbegavede personers personlige og præstationsrelaterede egenskaber. I den forbindelse berøres blandt andet temaer som underpræstation og betydningen af familie- og miljømæssige faktorer.
Herudover introducerer forfatterne relevante testværktøjer og fremlægger evidens for de fire søjler i skolebaseret støtte. Læseren klædes således på til at identificere høj begavelse og til at tilrettelægge relevante pædagogiske indsatser hele vejen fra førskolealderen og ind i ungdomsårene.
Denne grundbog er et uundværligt værktøj og henvender sig til alle, der i deres faglige virke er tæt på børn og unge, som er eller kan formodes at være højtbegavede. Det er PPR-psykologer, lærere i grundskolen, pædagoger, vejledere samt studerende og undervisere på psykologi-, pædagog- og læreruddannelsen.
| Forlag | Hogrefe Psykologisk Forlag |
| Forfattere | Franzis Preckel, Miriam Vock, Paula Olszewski-Kubilius |
| Type | Bog |
| Format | Hæftet |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (12-02-2025) |
| Oplag | 1. (12-02-2025) |
| Første udgivelsesår | 2025 |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 261 |
| Indbinding | Hæftet |
| Mål og vægt | B: 151mm, H: 222mm, D: 17mm, Vægt: 420g |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788771351156 |