International markedskommunikation: I en postmoderne verden (Bog, Indbundet, Dansk) af Anne Ellerup Nielsen

International markedskommunikation: I en postmoderne verden

(Bog, Indbundet, Dansk)
Forfattere: Anne Ellerup Nielsen, Finn Frandsen, Winni Johansen

Nedsat pris! International markedskommunikation: I en postmoderne verden


Bemærk: Kan leveres før jul.

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Beskrivelse

Bogen er den første større indføring på dansk i international markedskommunikation med hovedvægt på såvel den kulturelle kontekst som på »budskabsudformningen«, dvs. de konkrete sproglige og/eller visuelle aspekter af virksomhedernes kommunikation med deres markeder.

I bogen gennemgås fire centrale genrer indenfor markedskommunikation, nemlig reklameannoncer, mailings, virksomhedsbrochurer og pressemeddelelser. Der er fokus på genrernes kommunikative formål, deres opbygning og retoriske strategier. Hvert kapitel er forsynet med autentiske tekst- og billedeksempler på dansk, engelsk, tysk, fransk og spansk.

Bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for og arbejder med kommunikation og kultur i markedsføringen.

Finn Frandsen, cand.mag. i fransk og idéhistorie. Lektor ved Handelshøjskolen i Århus. Underviser og forsker i mediesprog, markedskommunikation og public relations. Winni Johansen, cand.ling.merc. i fransk. Adjunkt ved Handelshøjskolen i Århus. Underviser og forsker i virksomhedskultur, interkulturel kommunikation og franske samfundsforhold. Anne Ellerup Nielsen, ph.d. og cand.ling.merc. i fransk. Lektor ved Handelshøjskolen i Århus. Underviser og forsker i virksomhedskommunikation, argumentationsteori og tekstlingvistik.

Læsernes anmeldelser (0)

Alle detaljer

Forlag Hans Reitzels Forlag
Forfattere Anne Ellerup Nielsen, Finn Frandsen, Winni Johansen
Type Bog
Format Indbundet
Sprog Dansk
Udgave 1. (09-10-2002)
Oplag 7. (26-09-2011)
Første udgivelsesår 2009
Omslagsgrafiker Carsten Lassen
Originalsprog Dansk
Sideantal 280
Indbinding Indbundet
Mål og vægt B: 175mm, H: 252mm, D: 17mm, Vægt: 570g
ISBN-13 / EAN-13 9788776751425