It-didaktisk design (Bog, Paperback, Dansk) af Karin Tweddell Levinsen og Birgitte Holm Sørensen

It-didaktisk design (Bog, Paperback, Dansk)

Af: Karin Tweddell Levinsen og Birgitte Holm Sørensen


Nedsat pris! It-didaktisk design

Forlag: Frydenlund

  • Type: Bog
  • Format: Paperback
  • Sprog: Dansk Sprog: Dansk
  • ISBN-13: 9788772162522
  • Udgave: 1. (20-10-2020)
  • Oplag: 1. (20-10-2020)
  • Første udgivelsesår: 2020
  • Omslagsgrafiker: Signe Kisbye Mikkelsen
  • Originalsprog: Dansk
  • Sideantal: 144
  • Indbinding: Paperback
  • Mål og vægt: B: 115mm, H: 220mm, D: 9mm, Vægt: 261g

Når du handler på WilliamDam.dk, betaler du den pris du ser.

  • Ingen gebyrer
  • Ingen abonnementer
  • Ingen bindingsperioder

Alle Kategorier som dette produkt er en del af

  = Emner / kategorier
  = Sektioner / guides
  = Specialsider
  = Kampagner

Beskrivelse

It får en større og større betydning i uddannelsessystemet, og derfor er der i de seneste år kommet et voksende fokus på didaktik. It-didaktisk design er dermed blevet et centralt begreb.
Denne bog tager udgangspunkt i den digitale teknologi og beskæftiger sig med de forskellige it- og medieretninger, som har præget udviklingen. Forfatterne indkredser it-didaktisk design og præsenterer LEDD-modellen, der lægger op til iterative undervisnings- og læreprocesser og hvor grundideen er, at både lærere og elever er didaktiske designere.
Den didaktiske model giver eleverne større indflydelse på deres arbejde i skolen og på design af deres læreprocesser – også ud fra dannelsesperspektivets fokus på teknologiforståelse. Dannelsesbegrebet omfatter således både det at agere i et demokratisk samfund og at fungere livsdueligt i uddannelsessystemet og i arbejdslivet. Modellen anvendes i nogle udvalgte cases og i forhold til at udvælge læringsressourcer og digital teknologi.
Karin Tweddell Levinsen er ph.d. og lektor ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet i København. Birgitte Holm Sørensen er ph.d. og professor ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet i København og ved Institut for Læring, Grønlands Universitet.

Læsernes anmeldelser (0)