Bemærk: Kan leveres før jul.
Forventes på lager: 20-10-2020
It får en større og større betydning i uddannelsessystemet, og derfor er der i de seneste år kommet et voksende fokus på didaktik. It-didaktisk design er dermed blevet et centralt begreb.
Denne bog tager udgangspunkt i den digitale teknologi og beskæftiger sig med de forskellige it- og medieretninger, som har præget udviklingen. Forfatterne indkredser it-didaktisk design og præsenterer LEDD-modellen, der lægger op til iterative undervisnings- og læreprocesser og hvor grundideen er, at både lærere og elever er didaktiske designere.
Den didaktiske model giver eleverne større indflydelse på deres arbejde i skolen og på design af deres læreprocesser – også ud fra dannelsesperspektivets fokus på teknologiforståelse. Dannelsesbegrebet omfatter således både det at agere i et demokratisk samfund og at fungere livsdueligt i uddannelsessystemet og i arbejdslivet. Modellen anvendes i nogle udvalgte cases og i forhold til at udvælge læringsressourcer og digital teknologi.
Karin Tweddell Levinsen er ph.d. og lektor ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet i København. Birgitte Holm Sørensen er ph.d. og professor ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet i København og ved Institut for Læring, Grønlands Universitet.
| Forlag | Frydenlund |
| Forfatter | Karin Tweddell Levinsen og Birgitte Holm Sørensen |
| Type | Bog |
| Format | Paperback |
| Sprog | Dansk |
| Udgave | 1. (20-10-2020) |
| Oplag | 1. (20-10-2020) |
| Første udgivelsesår | 2020 |
| Omslagsgrafiker | Signe Kisbye Mikkelsen |
| Originalsprog | Dansk |
| Sideantal | 144 |
| Indbinding | Paperback |
| Mål og vægt | B: 115mm, H: 220mm, D: 9mm, Vægt: 261g |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788772162522 |