Forventes på lager: 14-05-2013
God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik.
Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring.
Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament.
Bogens hovedafsnit:
- Universitet som ramme - Læring og forskningsbaseret undervisning - Planlægning af kurser og lektioner - Gennemførelse af selve undervisningen - Vejledning - Eksamen og evaluering - Undervisningsudvikling for universitetsundervisere.
Vi udleverer ikke undervisereksemplarer af denne bog. Universitetspædagogik findes også i engelsk oversættelse: University Teaching and Learning http://samfundslitteratur.dk/bog/university-teaching-and-learning
| Forlag | Samfundslitteratur |
| Forfattere | Hanne Leth Andersen, Lene Tortzen Bager |
| Type | Ebog |
| Format | |
| Sprog | Dansk |
| Udgivelsesdato | 14-05-2013 |
| Serie | Universitetspædagogik |
| Serienummer | Kapitel 7.2. |
| Fagredaktør | Lotte Rienecker, Peter Stray Jørgensen, Jens Dolin, Gitte Holten Ingerslev |
| Sideantal | 34 Sider |
| Filtype | |
| Filstørrelse | 7512 KB |
| Kopibeskyttelse | DigitalVandmaerkning |
| Datamining | Ikke tilladt |
| ISBN-13 / EAN-13 | 9788759322819 |