Beskrivelse
Kunstig intelligens kan være et værktøj, der gør vores liv lettere, såvel som et værktøj, der kræver grundig overvejelse og kritisk stillingtagen om alt fra bias, klimaaftryk, magt og overvågning til skolens og danskfagets formål, indhold, evalueringsformer og fremtid. Jeppe Bundsgaard, professor i danskfagets didaktik ved DPU, Aarhus Universitet med speciale i teknologiforståelse, giver os i bogen Kunstig intelligens i dansk perspektiver på, hvordan vi bevidst, kritisk og kreativt kan forholde os til kunstig intelligens i danskfaget. Bogen er henvendt undervisere i udskolingen og på ungdomsuddannelserne, danskvejledere, samt studerende på læreruddannelsen og på universiteterne.
Bogen indgår i serien TENDENS, som er korte bøger om centrale tendenser i undervisningen. Bøgerne kombinerer teoretiske og didaktiske perspektiver med refleksioner om, hvordan disse kan sættes i spil i praksis. Serien er henvendt undervisere og studerende med interesse for didaktik, pædagogik og undervisningens indhold.